איראן: תקלה ברשת החשמל בכור הגרעיני בנתנז

    שלמה ריזל No Comments on איראן: תקלה ברשת החשמל בכור הגרעיני בנתנז

    יממה לאחר ההודעה על הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות במקום, באיראן מדווחים על תקלה ברשת החשמל בכור הגרעיני בנתנז | לא מדובר בפעם הראשונה שמתרחש במתקן אירוע לא שגרתי

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון האנרגיה האטומית באיראן הודיע הבוקר (ראשון) על תקלה שהתגלתה ברשת חלוקת החשמל למתקנים המעשירים אורניום בכור הגרעיני בנתנז. דובר הארגון מסר כי התאונה לא גרמה לנפגעים בנפש או לדליפה רדיואקטיבית ועדכן כי האירוע תחת חקירה.

    רק לפני יממה הודיעו הודיעו האיראנים על התקנת צנטריפוגות מתקדמות בכור בנתנז, זאת בניגוד להסכם הגרעין שעדיין עומד בתוקפו מול אירופה וסין.

    מדובר בצנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6 שמסוגלות להעשיר אורניום במהירות גבוהה פי כמה מהצנטריפוגות מהדור הקודם ולהאיץ במהירות את ההתקרבות לפצצת גרעין. על פי ההערכות, הצעד נעשה במטרה להגביר את הלחץ על ארה"ב וממשל ביידן בכדי שיחזור להסכם הגרעין, שנחשב טוב לאיראן. באיראן מעוניינים בהסכם מכיוון שהוא יבטל את הסנקציות הכלכליות שהטילה עליהם ארה"ב וכן משום שהוא רק מעכב את האפשרות של איראן להגיע לפצצה גרעינית, ולא מונע ממנה לחלוטין.

    כזכור, בשנה שעברה אירע במתקן בנתנז פיצוץ אדיר שגרם נזק רב ובין היתר השמיד מבנה בו ניסו האיראנים להרכיב את הצנטריפוגות המתקדמות.

    בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יגיע היום לישראל וייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון גנץ שצפוי לומר לו כי ישראל מעוניינת שהסכם הגרעין מול איראן יכלול גם התייחסות לפעילות האזורית של איראן.



    0 תגובות