גפני: "אין מציאות שנלך עם מועמד אחר זולת נתניהו"

    איתי גדסי 1 Comment on גפני: "אין מציאות שנלך עם מועמד אחר זולת נתניהו"

    גפני מצהיר כי "אין מציאות שנלך עם מועמד אחר לראשות הממשלה. הבהרתי לנתניהו 'אנחנו איתך, אבל לא עובדים אצלך'" | גפני לא שולל ממשלה עם רע"מ: "נשאל את הרבנים"

    משה גפני צילום: פלאש90
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מצהיר כי אין מציאות שבה מפלגתו תתמוך במועמד אחר לראשות הממשלה, זולת נתניהו: "מנסים כל הזמן לטעון כאילו אנחנו משחקים לכל הכיוונים, ואם לא יילך לנו עם נתניהו נלך עם משהו אחר. הבהרתי ואני מבהיר שוב: אין מציאות כזו". כך הצהיר יו"ר הרשימה בריאיון לאריה זיסמן ב'יתד נאמן'.

    גפני התייחס לפגישתו עם ראש הממשלה: "אני אומר לו באופן הכי ברור – 'אנחנו הולכים אתך ולא עם מישהו אחר, אבל לא עובדים אצלך'. מותר לנו למתוח ביקורת וזה מה שאנו עושים כאשר צריך. לא ראינו שיש לו כרגע תכנית כלשהי. אבל הוא נחוש והוא עובד ולא מתעצל".

    גפני הוסיף: "יש לי שיחות עם בנט וסער, הם חברי ואני אומר להם את זה באופן הכי ישיר, שאם הם באים עכשיו ועוזרים להקים ממשלה, אז ירוויחו פוליטית גם לעתיד. לעומת זאת, אם הממשלה לא תקום, או שילכו לבחירות, או שתקום ממשלת מרכז-שמאל, לא יסלחו להם על זה מבחינה פוליטית".

    ביחס לחילוקי הדעות פנימיים במפלגה, אמר גפני: "יש לנו ויכוח עם אגודת ישראל בעניין המדיני. אבל אין לנו ויכוח בעניין של הליכה עם הימין בלבד ולא עם השמאל. היו כאלו שניסו להפוך את זה, כאילו אנו חלוקים בשאלה האם ללכת עם השמאל. לא כך הם הדברים".

    גפני לא פסל אפשרות של ממשלה בתמיכת רע"מ ומסר תשובה דומה לדברים שאמר אתמול שר השיכון ליצמן בריאיון למהדורה המרכזית: "אנו לא מרכיבים את הממשלה. זה לא תפקידנו. כאשר ראש הממשלה יביא הצעה, אנו כמובן נשאל על כך את מי שאנו שואלים קבוע, וניתן את תשובתנו. בינתיים זה לא עניין שלנו ואנו לא מתערבים בכך. לא נרתום את העגלה לפני הסוסים".

    על האפשרות שתקום ממשלת בראשות לפיד ובנט: "במקרה כזה כמובן נשאל, ולפי דעתי יורו לנו ללכת לאופוזיציה. אנו לא נוטשים את הציבור המסורתי. בכל מקרה אלו דיבורים על הקרח. כאשר זה יקרה, נשאל".

    אמש נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט. בהודעה משותפת שהוציאו לאחר הפגישה נמסר כי "פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט הסתיימה כעת. הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. סוכם כי ייפגשו שוב".

    קודם לכן נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. בתום הפגישה עורר סמוטריץ' זעם במפלגת הליכוד כאשר פרסם הודעה בה נכתב, כי "רוה"מ וסמוטריץ' סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל, ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין".

    בליכוד זעמו על הודעת יו"ר הציונות הדתית וכתבו כי אינה תואמת את המציאות: "ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ' אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה לא?
      אם החרדים יצרו גוש עם סמוטריץ בנט וסער הם יוכלו להכריח את ביבי לתת לו רוטציה
      ויהיה אפשר לסיים את הפלונטר הזה