ישראל בתגובה לביה"ד בהאג: "אין לכם סמכות לחקור את הטענות"

    שלמה ריזל No Comments on ישראל בתגובה לביה"ד בהאג: "אין לכם סמכות לחקור את הטענות"

    בתגובה רשמית לבית הדין בהאג, נכתב כי לבית הדין אין סמכות לחקור את הטענות לפשעי מלחמה שביצעה ישראל ברצועה ובגדה המערבית וכמו כן, נאמר שישראל חוקרת את האירועים באמצעות מערכת המשפט העצמאית שלה

    בית הדין הפלילי בהאג צילום: Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל הגיבה היום (חמישי) באופן רשמי להודעת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג על פתיחה בחקירה כנגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה. בתגובת המדינה נאמר כי לבית הדין אין סמכות לחקור את הטענות נגד ישראל על ביצוע פשעי מלחמה ברצועת עזה ובגדה המערבית (לבית הדין בהאג סמכות לחקור פשעי מלחמה שבוצעו במדינות החברות בו). כמו כן, השיבה ישראל כי היא חוקרת בעצמה את אירועי עזה באמצעות מערכת המשפט הישראלית העצמאית. כך פורסם בחדשות 12.

    התגובה נשלחה לאחר 2 דיונים שקיים הדרג המדיני בנושא. הפגישות נערכו בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות שר הביטחון גנץ, שר החינוך גלנט ושר האנרגיה יובל שטייניץ. כמו כן, השתתפו בדיונים גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (שמתמחה במשפט בינלאומי), ראש המל"ל מאיר בן שבת, והפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק.

    בדיונים נידונו 3 אפשרויות תגובה: לא לענות לבית הדין כלל, לכפור בסמכותו של בית הדין ולהסתפק בכך, או לענות לבית הדין שאין לו סמכות ושישראל חוקרת בעצמה את אירועי עזה באמצעות מערכת משפט עצמאית – האפשרות שנבחרה לבסוף.



    0 תגובות