ריבלין ב'יד ושם': "הערב ליבנו עם 900 שורדי השואה שנפטרו במגיפה"

    איתי גדסי No Comments on ריבלין ב'יד ושם': "הערב ליבנו עם 900 שורדי השואה שנפטרו במגיפה"
    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם הערב (רביעי) בטקס לזיכרון השואה והגבורה ב'יד ושם' בירושלים והזכיר את נפטרי מגיפת הקורונה מקרב שורדי השואה הקדושים, "900 שורדי שואה נפטרו רק במדינת ישראל כתוצאה ישירה של מגפת הקורונה. הם שרדו את הגטאות ומחנות המוות. את ספינות המעפילים ומחנות המעצר- אך את קרב חייהם האחרון הם ניהלו מבוהלים ובודדים מאחורי מסכות וכפפות, צמאים למגע, הרחק מיקיריהם ומאוהביהם. הערב ליבנו איתם ועם משפחותיהם".

    נשיא המדינה אמר לשורדי השואה ואזרחי ישראל: "אני מודה לכם על הזכות שהענקתם לי לצעוד איתכם בנתיבי הזיכרון משואה לתקומה. בשנים האחרונות עמדתי לצד מנהיגי אומות אחרות במחנות מוות, בבורות הריגה, באתרי זיכרון, ובמוזיאונים ברחבי אירופה. לא לבדי עמדתי, לצדי ניצבו ששה מיליון מאחינו ואחיותינו. איתי עמדתם גם אתם השורדים. אין מילים בפי לתאר את העוצמה ששאבתי מכם. אתם שורדי השואה, גיבורי התקומה, שמצאתם את תעצומות הנפש להביט קדימה, לבחור בחיים, לאהוב, לצחוק, לשמוח, להאמין, לבנות וליצור. להקים בית לאומי ופרטי".

    ריבלין אמר לשורדי השואה, "מכם למדתי שלא נגזר עלינו להתפתח מתוך השלילה, הפחד, והאימה. בשמכם הקפדתי להביע באזני בני שיחי, כי לעולם נגן על עצמנו בעצמנו. בשמכם נשבעתי לזכור ולהזכיר שמדינת ישראל איננה פיצוי על השואה, ושהעם היהודי לא נולד באושוויץ, ולא שם עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית".

    בסיום דבריו אמר הנשיא, "בקרוב אני נפרד מתפקידי הרשמי כנשיא אבל אינני נפרד מהמחויבות שלי כאדם, כיהודי, כישראלי, לזכור ולהזכיר ולחנך לאור הערכים שאתם הנחלתם לנו. כפי שכתב גאבור ארדש, נער יהודי בן 13, אשר נורה למוות בדצמבר 44 על גדות הדנובה: "אך קרן תקווה בי זוהרת עדיין, זורחת כקשת, בוהקת באור… בכול זאת, אינני נפרד". אינני נפרד. יהי זכר אחינו ואחיותינו נצור בלב האומה, מדור דור".



    0 תגובות