כניעה אמריקנית: היום יתקיימו שיחות בווינה על חזרת ארה"ב להסכם הגרעין

    שלמה ריזל No Comments on כניעה אמריקנית: היום יתקיימו שיחות בווינה על חזרת ארה"ב להסכם הגרעין

    לאחר שאיראן דחתה את כל הצעות הפשרה מצד ארה"ב על הסף, ארה"ב מגיעה כנועה לווינה יחד עם אירופה בכדי לדון עם האיראנים על חזרתה להסכם הגרעין המסוכן. ארה"ב לא תקיים שיחות ישירות עם ארה"ב אלה עם גרמניה, צרפת ובריטניה שינסו ללחוץ על איראן להתגמש

    צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ההפרות החוזרות ונשנות שלה בתחום הגרעין – נציגי ארה"ב ומעצמות אירופה החתומות על הסכם הגרעין יגיעו היום (שלישי) לווינה, ויקיימו שיחות על חזרת ארה"ב להסכם – ועל העמידה של איראן בתנאיו.

    הנציגים האיראנים והאמריקנים לא צפויים לנהל שיחות ישירות, כשהאירופאים – גרמניה, צרפת ובריטניה – אמורים להתנהל מול כל אחת מהן בפני עצמה וללחוץ עליהן להתגמש.

    לפני מספר ימים דווח כי גורם במשרד החוץ הרוסי אומר, כי מוסקבה מוכנה לתווך בין טהראן לוושינגטון בפגישה הבאה של הוועדה המשותפת בפסגת וינה. ארה"ב לא קיבלה את ההצעה.

    האיראנים דחו עד עתה את כל הצעות הפשרה מצד ארה"ב וזאת התקפלה בפני איראן. האמריקנים ככל הנראה יציעו לאיראנים הסרת סנקציות מדורגת. רוברט מאלי, השליח האמריקאי למו"מ עם איראן אמר בראיון לחדשות CNN:"ארה"ב יודעת שעליה להסיר את הסנקציות שלא עולות בקנה אחד עם הסכם הגרעין".

    אגב, הקו השמאלי-רדיקלי בממשל ביידן ניצח השבוע את העימות הפנימי בממשל בנושא, כשהממשל הביע נכונות לחזור לשולחן המו"מ ולנהל שיחות ישירות עם איראן ללא תנאים מוקדמים, אך בטהרן פסלו את האפשרות על הסף.

     

     



    0 תגובות