ראה"מ נתניהו במקום הראשון: הנשיא ימסור את החלטתו במהלך היום

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ נתניהו במקום הראשון: הנשיא ימסור את החלטתו במהלך היום

    בתום סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, ראש הממשלה קיבל את מספר הרב ביותר של ממליצים מסיעות הבית | תקווה חדשה נמנעו והודיעו כי הם תומכים בממשלה בראשות לפיד ובנט | לפיד הודיע כי הוא מסכים לתת לבנט מקום ראשון ברוטציה

    ההתייעצות האחרונה, עם יו"ר סיעת רע"ם מנסור עבאס צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת במהלך כל היום אמש. נשיא המדינה ימסור את החלטתו באשר למועמד עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה במהלך היום (שלישי).

    ראש הממשלה נתניהו נמצא עם מספר הממליצים הגבוה ביותר עם 52 חכי"ם. לפיד עם 45 חכי"ם ובנט עם 7 חכי"ם. לפיד קרא לבנט לחבור אליו כפי שדורשים בתקווה חדשה והוא בתמורה יקבל את חלקו הראשון ברוטציה על ראשות הממשלה.

    מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

    בטרם פתיחת ההתייעצויות אמר הנשיא: |אני שב ואומר כעת, השיקול המרכזי שינחה אותי הוא הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת החדשה. כך נהגו כל נשיאי ישראל לדורותיהם, כך נהגתי בכל מערכות הבחירות הקודמות וכך אנהג אף עתה".

    ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו קיבל את המלצתם של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – 52 ממליצים.

    ח"כ יאיר לפיד קיבל את המלצתם של יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ – 45 ממליצים.

    ח"כ בנט קיבל את המלצתם של חברי סיעתו – 7 ממליצים. תקווה חדשה והמפלגות הערביות נמנעו.

     



    0 תגובות