מירי רגב מחלקת את ירושלים? שירות הסעות בהזמנה בירושלים – לא יפעל בשכונות חרדיות

    צבי טסלר No Comments on מירי רגב מחלקת את ירושלים? שירות הסעות בהזמנה בירושלים – לא יפעל בשכונות חרדיות

    שירות חדש שיצא לדרך בירושלים, "אגד תיקתק" נותן שירות של הסעה/מונית לפי הזמנה במסלול הקיים, שירות שזול יותר ממונית ומסובסד ע"י המדינה. אך "אגד" שהרחיבה משמעותית את השירות בשבוע האחרון לשכונות נוספות בעיר, לא הוסיפה כמעט את כלל השכונות החרדיות והערביות לשירות החדש – האם מדובר באפליה מכוונת?

    אוטובוסים • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת אגד השיקה שירות חדש בירושלים, "אגד תיקתק" בירושלים, המדובר הוא ב‏שירות ההסעות בהזמנה בירושלים, שמופעל על ידי אגד, והחל להתרחב למרבית שכונות העיר. מדובר בשירות שקיים בשלב זה בחיפה וירושלים (בתל אביב מופעל על ידי דן).

    באתר אגד מתואר השירות כך: מעתה תוכלו להגיע לכל מוקדי התעסוקה, הקניות, הבילוי והתרבות בעיר במהירות ובנוחות, בלי להזיז את האוטו, להיתקע בפקקים ולחפש חניה. כל מה שאתם צריכים זה להוריד את אפליקציית אגד, להירשם בה לשירות אגד תיקתק, להזמין נסיעה, לקחת את הנייד ולצאת לדרך.

    מדובר בשירות שמשלב אוטובוס ומונית. סוג של מונית שירות אבל בהזמנה ומהיר יותר. המונית הסעה לא עושה סיבובים אלא מאפשרת רק הזמנות שנמצאות על המסלול. מחיר השירות זול ומסובסד על ידי המדינה וזול משמעותית ממונית (החל מ- 10 שקלים לנסיעה). בנוסף קשישים נהנים מ-50% הנחה.

    עד כאן הכל מצוין. הכל מתחיל בחלוקה הנראית כאפליה לכל דבר, שאגד עורכת כעת בעיר ירושלים. עד השבוע האחרון השירות פעל במספר שכונות מצומצם יחסית, וכעת הורחב משמעותית, אולם אינו כולל את רוב השכונות החרדית בנוסף לשכונות של מגזר ערבי.

    בין היתר השכונות: רוממה, גאולה, בית ישראל, מאה שערים, סנהדריה, קרית צאנז, רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, פסגת זאב, הר נוף והשכונות בצפון ומזרח העיר, אינם נמצאות כלל בשירות של אגד תיקתק.

    פנינו לדובר אגד רן רטנר, ולדובר משרד התחבורה וציינו בפניהם את העובדה שלפיה כמעט כל השכונות שנותרו בחוץ, הן עם אוכלוסייה חרדית וערבית, למרות שזו אוכלוסייה שמשתמשת המון בתחבורה ציבורית גם באוטובוסים וגם במוניות, והיו יכולים להשתמש בשירות החשוב, שהוא אוויר לנשימה אווירה עבורם, ודרשנו הסבר לאפליה המקוממת בשירות ציבורי.

    כמו כן, ביקשנו לדעת באיזה אופן נקבעו השכונות שיקבלו את השירות? ומה הצפי להרחבה לשכונות נוספות?

    תגובת רון רטנר, דובר אגד: מסלול תיק תק בי"ם נקבע ע"י משרד התחבורה. אגד כחברת תחבורה מפעילה את השרות בהתאם למסלול שנקבע. מסלולי תיקתק נבחנים ומתעדכנים מדי פעם בהתאם לביקוש ולצרכי התחבורה העירונית בעיר. השבוע עודכן המסלול ונכללת בו שכונת בית וגן. לא קיימת אפליה כלשהי כלפי מגזר זה או אחר".

    תגובת משרד התחבורה טרם הגיעה וכשתתקבל תפורסם.

    גורם המעורה בפרוייקט מסר לרדיו קול חי, שאנשי המקצוע הפצירו במשרד התחבורה שלא להדיר את השכונות החרדיות, אולם שרת התחבורה מירי רגב התעקשה שלא לכלול את השכונות החרדיות



    0 תגובות