מנכ"ל משרד הבריאות: "נוגדנים מהחלמה פחות חזקים מהנוגדנים של החיסון"

    אסתי פלד No Comments on מנכ"ל משרד הבריאות: "נוגדנים מהחלמה פחות חזקים מהנוגדנים של החיסון"

    מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מעדכן על מצב בתחלואה בישראל ומשדר אופטימיות לאחר חגיגות פורים ופסח, אך קורא לכלל האוכלוסייה שטרם התחסנה להגיע ולהתחסן, "קחו אחריות על בריאותכם ובריאות הסובבים אתכם"

    צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס למצב מגיפת הקורונה כעת, "מקדם ההדבקה יורד למספרים מעודדים, אנחנו בירידה בחולים הקשים. אנחנו משוועים למתחסנים ולחיסונים".

    על ההתמדה בירידה למרות פתיחת המשק מבהיר לוי כי החיסונים עובדים, "עברנו את פורים עם אירועים שחששנו מהם ולא היו אירועים בולטים. גם בפסח עם ישראל מתקהל ונמצא יחד ולא תמיד שומרים על ריחוק ומסיכות, אבל עברנו את זה, עדיין לא רואים תחלואה עודפת ונקווה שלא נראה".

    עוד הוסיף לוי, "שרואים את מעט החולים שנמצאים בבתי החולים כשמונים אחוז מהם אינם מחוסנים, החיסון מעניק מוגנות מאוד כגבוהה. אנחנו מקווים שלא יהיו אירועים של מוטציות שהמציאות אז תתפח בפנינו".

    לוי קרא לכל מי שלא התחסן ללכת ולהתחסן, "אנחנו עדיים לא יכולים לחסן מתחת לגיל 16, וישנם עדיין שיש להם הורים מבוגרים שטרם התחסנו, ועליהם יש להם אחריות שלא להדביק עליהם. לכן ההתחסנות היא חשובה לשמירה האישית וגם לערבות הדדית לשמירה על הסביבה הקרובה".

    על המעקב והבדיקות אחרי השבים מחו"ל: "אנחנו עוקבים אחרי הבאים מחו"ל, אנחנו עושים להם בדיקות, וטוב שעשינו כך כי זה הביא לצמצום להגעת החולים לארץ. אנחנו עוסקים בתקנת התקנות ואכיפת הבידוד בקרב החוזרים מחו"ל. לצערנו לא כולם נשמעים להוראת הבידוד, אנחנו חייבים לעקוב אחרי כולם שח"ו לא יביאו איתן מוטציות מחו"ל".

    על חיסון לילדים והבדיקות הסרולוגיות אמר מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו לא מתקדמים עם הבדיקות הסרולוגיות. גם כשילדים חולים הם ברובם חולים קלים. יש כאלה שחולים קשים עם תסמונת לאחר הקורונה. ניסויים רבים בעולם הראו שהנוגדנים לאחר ההחלמה מגינים פחות מנוגדנים שנוצרים מחיסון ולכן גם המחלימים צריכים לבוא ולהתחסן, זה יעניק להן הגנה לאין שיעור מהגנה ללא חיסון".

     



    0 תגובות