המזרחן ד"ר שבי: "המוסד וה-CIA עדכנו את הירדנים על ניסיון ההפיכה"

    אסתי פלד No Comments on המזרחן ד"ר שבי: "המוסד וה-CIA עדכנו את הירדנים על ניסיון ההפיכה"

    המזרחן ד"ר יחיאל שבי בריאיון לקול חי: "לפי דיווחים שאנחנו שומעים כעת, בית המלוכה הירדני עודכן על ניסיון ההפיכה על ידי המוסד הישראלי וה-CIA האמריקני; בישראל יש עניין רב ביציבות הממלכה הירדנית"

    מלך ירדן צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ד"ר יחיאל שבי, מזרחן וחוקר במרכז בגין סאדאת באוניברסיטת בר אילן שוחח עם בצלאל קאהן במהדרות הבוקר על הנעשה בממלכה הירדנית ועל ניסיון ההפיכה שסוכל שם: "זו לא פחות מסנסציה בממלכה שקרובה אלינו. ירדן חווה ממש ניסיון הפיכה ככל הנראה על ידי אחיו למחצה של המלך עבדאללה, הנסיך חמזה בן חוסיין".

    שבי מסביר: "חשוב מאוד לדעת שבממלכות האלה, הערביות, אין את סדר העברת הירושה המקובל, שהאבא מעביר לבן והבן לנכד. שם העברת הירושה בקרב הערבים יכולה להיות גם לאחים. יותר מקבול להעביר לאחים הבגירים של המלך הקיים. אותו נסיך חמזה היה יורש עצר של המלך עבדאללה. הוא גם היה בנו האהוב של המלך חוסיין מאשתו האמריקאית נור והוא היה הבא בתור לתפוס את כס המלוכה".

    "מה שקרה זה שהמלך עבדאללה, במהלך יוצא דופן, החליט להעביר את השרביט לבן שלו", מספר ד"ר שבי בניסיון לתת רקע למה שקרה בירדן. "זה עורר זעם ותסכול בקרב אותם חלקים בבית המלוכה ונעשה שם ככל הנראה ניסיון הפיכה – שסוכל, ניסיון הפיכה שהידיעות עליו הגיעו לבית המלוכה הירדני, לפי דיווחים שאנחנו שומעים כעת, מהמוסד הישראלי ומה-CIA האמריקני. זו לא פחות ידיעה מרעישה ומפריך את מה שאנחנו חושבים על היציבות בממלכה שממזרח לנו ומראה שהמזרח התיכון הוא חבית של חומר נפץ ולא יציב".

    שבי הוסיף והסביר למאזינים, כי "בישראל יש עניין רב ביציבות הממלכה הירדנית שמהווה מעין חומה מול השאיפות הטריטוריאליות של איראן להתפשטות במזרח התיכון וגם מול גורמים קיצוניים אחרים כמו דעאע"ש".



    0 תגובות