נסיך הכתר הירדני לשעבר ו-20 נוספים נעצרו בחשד לניסיון הפיכה

    שלמה ריזל No Comments on נסיך הכתר הירדני לשעבר ו-20 נוספים נעצרו בחשד לניסיון הפיכה

    על פי הדיווח בכלי תקשורת שונים בעולם, נסיך הכתר לשעבר ואחיו למחצה של המלך עבדאללה, חמזה בן חוסיין ו-20 נוספים נעצרו בחשד לניסיון הפיכה | בירדן מכחישים

    מלך ירדן צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרשויות בירדן עצרו במהלך השבת את נסיך הכתר לשעבר של הממלכה, חמזה בן חוסיין ו-20 נוספים בעקבות "איום על יציבות המדינה". כך דווח ב'וושינגטון פוסט' האמריקני ובכלי תקשורת נוספים בעולם. הנסיך חמזה בן חוסין, בנו הבכור של המלך חוסין המנוח ואשתו הרביעית המלכה נור, אחיו למחצה של המלך עבדאללה, חשוד בניסיון הפיכה שלטונית. הנסיך חמזה שימש כנסיך הכתר של ירדן במשך ארבע שנים לפני שהתואר הועבר לבנו הבכור של המלך הנוכחי, חוסין.

    הגורם הירדני ששוחח עם הוושינגטון פוסט, פקיד מודיעין, אמר כי חמזה קיבל הודעה על מעצרו מקצינים בצבא ירדן שהגיעו לביתו כשבאותו הזמן כוחות הביטחון יצאו לבצע את המעצרים של החשודים האחרים. על פי החשד בירדן, בן חוסיין רקח מזימה להדיח את אחיו למחצה, המלך עבדאללה השני. 20 בני אדם נוספים נעצרו. בן חוסיין שוהה כעת תחת הגבלות בארמון עמאן.

    פקיד המודיעין סיפר כי לא היה ברור כמה קרובים הקושרים לכאורה לבצע את התוכנית, או מה בדיוק הם מתכננים לעשות. הוא תיאר את התוכנית כ"מאורגנת היטב" ואמר כי נראה כי למתכננים יש "קשרים זרים", אף שהוא לא פירט.

    בין האחרים שנעצרו היה שריף חסן, שהוא גם בן למשפחת המלוכה; ובאסם עוואדאללה, לשעבר בכיר בבית הדין המלכותי בהאדמי בירדן, אמר הפקיד.

    בירדן מכחישים: סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית מסרה כי הנסיך חמזה בן חוסיין לא נמצא במעצר בית ולא עצור.



    0 תגובות