ממשל ביידן יבטל את הסנקציות על ביה"ד בהאג

    שלמה ריזל No Comments on ממשל ביידן יבטל את הסנקציות על ביה"ד בהאג

    ממשל ביידן יבטל את הסנקציות שהטיל הנשיא לשעבר טראמפ על גורמים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג וביניהם על התובעת הראשית פאטו בנסודה | ביום שלישי יקיים ראש הממשלה דיון מיוחד בעניין החלטת ביה"ד לפתוח בחקירה נגד ישראל

    הבית הלבן בארה"ב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הודיע בליל שבת כי ממשל ביידן יבטל את הסנקציות שהטיל הנשיא לשעבר טראמפ על גורמים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג וביניהם על התובעת הראשית פאטו בנסודה.

    שר החוץ בלינקן הבהיר כי ארה"ב אינה מסכימה עם חלק מפעולותיו של בית הדין, בכל הנוגע למצב באפגניסטן ולסוגיה הפסלטינית. חקירות שבית הדין מנהל בחשד לפשעי מלחמה של ארה"ב וישראל. "אנחנו עומדים על כך שלבית הדין אין סמכות שיפוטית במדינות שלא חברות בו", אמר בלינקן.

    שר החוץ גבי אשכנזי התייחס להחלטה וכתב: "קיימתי אתמול, ערב חג פסח השני שיחה חשובה נוספת עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. בירכתי אותו לרגל החג ודנו יחד על הערכים המשותפים לישראל ולארה"ב. מזכיר המדינה עדכן אותי בכוונת ארה"ב להסיר את הסנקציות מבית הדין בהאג".

    "מזכיר המדינה הבהיר כי ארצות הברית אינה מסכימה עם פעולותיו של בית הדין בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית ונסיונותיו להפעיל את סמכותו נגד מדינות שאינן חברות בו וציין שארה"ב תמשיך במחויבותה לישראל", הוסיף אשכנזי.

    אשכנזי עדכן: "הדגשתי בפניו את עמדת ישראל הנחרצת נגד סמכות בית הדין ומחוייבותה המוחלטת של ישראל להגנה על אזרחיה וחייליה. הבהרתי כי המעורבות הפעילה של הרש"פ בקידום התיק והחקירה תפגע בכל סיכוי להתקדם בין אם במישור המדיני ובין אם במצב בשטח. לפעילות הפלסטינית הזו יש השפעה הרסנית על היחסים עם ישראל".

    "כמו כן, שוחחנו על סוגיות אסטרטגיות איזוריות כמו גם ההפרות הבלתי פוסקות והמחמירות של איראן בתחום הגרעין ופעילותה האזורית, שלה ושל שלוחיה, המסלימה והמערערת את יציבות המזרח התיכון. בנוסף, דנו בנושא הפלסטיני, כולל הסיוע לרשות הפלסטינית. הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים רבים ואני רואה חשיבות עצומה בשיח הפתוח והכן בינינו", כתב אשכנזי.

    בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בירך על החלטת ארצות הברית להסיר את הסנקציות על התובעת ובכירים נוספים: "פותחת עידן חדש של שיתוף פעולה עם וושינגטון".

    בתוך כך, ביום שלישי הקרוב יקיים ראש הממשלה נתניהו דיון בעניין החלטת בית הדין לפתוח בחקירה נגד ישראל. הדיון ייערך בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ ובכירים נוספים.



    0 תגובות