הכל צפוי והחובה להיזהר – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on הכל צפוי והחובה להיזהר – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר
    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחת הבעיות הגדולות של כותבי טורים מדי שבוע היא למצוא נושא או נושאים שיעניינו במיוחד את הקוראים ולהיזהר לא למחזר. אך מה לעשות שבמדינה קטנה ורווית התרחשויות משמעותיות כישראל יש נושאים רבים החוזרים ותובעים מחדש את מקומם בשיח הציבורי העמוס לעייפה בנושאים מחודשים ומרגשים – וחובה להתייחס אליהם בכובד ראש הגורם בדרך כלל לכאב שאפילו הכדור החזק ביותר לא יכול להעלים.

    אחד הטורים שכתבתי בעבר בכאב ובתחושת שליחות ציבורית וזכור לי במיוחד פורסם כאן לפני מספר שנים באתר קול-חי תחת הכותרת "רכב או חרב" ועסק במכת תאונות הדרכים. למרבה הצער נזכרתי בו שוב בשל מכה נוספת ומזעזעת שאירעה השבוע בתאונה מחרידה בכביש שש בצפון בה נהרג איש החסד ר' חיים הר-כסף ז"ל, ובתו בת השבע-עשרה נפצעה קשה יחד עם פעוט בן שלוש וצעיר בן 20 שנפצעו קל עד בינוני.

    התאונה הזו שאירעה באמצע חול המועד פסח שבו רבו המטיילים שיצאו לדרכים אחרי תקופה ארוכה בה היו סגורים בבתים הוכיחה למצער שרכב עשוי להפוך לחרב פיפיות ולא חשוב מה הסיבה והכאב גדול כי אי אפשר בכלל להבין מדוע אסון מחריד כזה אירע דווקא לאדם שהקדיש את חייו בהתנדבות לסיוע רפואי לנפגעי תאונות ואסונות לעזרה לזולת ולחיזוק שמירת קדושת השבת – אך חשוב לציין שלאנשים מאמינים כלל אין מקום לשאלה כזאת כי ידוע שנסתרות דרכי השם ובמופלא ממך אל תחקור.

    אך מה שצריך לחקור ולדעתי גם חובה לחקור – זה איך ייתכן שבצל האסון הנורא שאירע באותה תאונה לא הבחינו רבים בתופעה חמורה לא פחות בתחום חופש המידע חסר הרסן באמצעים המקוונים המכונים רשתות המפילות בהן קורבנות רבים חפים מפשע – והיא בהילות של אנשים חסרי אחריות לפרסם ברבים מידע רגיש שעלול לגרום נזק רב- בבחינת הכל צפוי והרשות נתונה להפוך כל תמונה מהארכיון האישי לנחלת הכלל ולהפיץ ברבים מידע חסוי על גורלו הטראגי של אדם בזמן שהאנשים הכי קרובים לו אינם מודעים לכך- וכל זאת בלי לחשוב רגע לפני לחיצת השיתוף על משמעות הפעולה והשלכותיה ההרסניות.

    חובה עלי לזעוק פעם אחת ולתמיד ולקוות שמישהו יקרא יפנים ויישם: העובדה שיש ברשותך מידע מעניקה לך כוח עצום על פני אחרים- וכל מנהיג יודע שכוח יכול להיות קטלני כשהוא מנוצל לרעה ולגרום נזק במקום להיטיב. כוח המידע מחייב אחריות כבדה- והפצתו לרשות הרבים מטילה על כל אדם יודע דבר את חובת הזהירות ואת הידיעה מראש כי יאלץ לשאת בתוצאות מעשיו למרות שפעל בתמימות ולא התכוון להרע. הכוונה הטובה לא משנה כשהתוצאה משנה חיים לרעה!

    בקשתי האישית מכל מפרסמי מידע לא מבוסס או אמיתי אך לא רשמי ברשתות הסבוכות: חשבו 10 פעמים לפני שתפרסמו פעם אחת דבר שתתחרטו עליו כל החיים!!!

    ליוצאים לדרך – הקפידו לומר תפילת הדרך ולהתעסק רק בה ולא בשום דבר אחר כי אין לנהג האחראי על רכב ונוסעים שום עניין אחר מלבד להביא אותם למחוז חפצם בשלום ובשלמות.

    והשם ישמרנו מכל מיני פורעניות המתרגשות לבוא לעולם ויתננו לחן ולחסד ולרחמים בעיני כל רואינו.

    הערה לקוראים: התכנון המקורי שלי היה לכתוב טור קליל וחביב על חוויות חול המועד פסח אך בעקבות התאונה הקשה והמדוברת החלטתי לחשב מסלול מחדש ולכתוב פעם נוספת על סכנת תאונות הדרכים והפצת המידע בחוסר אחריות בתקווה שהדברים יגיעו וישפיעו ויהיו תמרור אזהרה נצחי לעילוי נשמת איש החסד חיים הר-כסף ז"ל.

    ונשמרתם מאד לנפשותיכם!

     

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    0 תגובות