נמשכת המתקפה על הנשיא: "עליו לפסול את עצמו"

    איתי גדסי No Comments on נמשכת המתקפה על הנשיא: "עליו לפסול את עצמו"

    חברי כנסת ושרים נוספים בליכוד מצטרפים לביקורת על הנשיא; רגב: "התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים" | קרעי: "על הנשיא לפסול את עצמו" | גנץ יצא להגנת הנשיא: "המשך לבצע את תפקידך ביושר"

    הנשיא ריבלין במליאה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכת מתקפת חברי הליכוד על הנשיא ריבלין בעקבות דבריו שיטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד בעל מרב הסיכויים להקים ממשלה ולאו דווקא על המועמד בעל מספר הממליצים הגבוה ביותר.

    שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לביקורת שהשמיעו בכירי הליכוד לוין, אוחנה ושטייניץ וכתבה כי "‏תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים". לדברי רגב "על נשיא המדינה מוטלת החובה לכבד את רצון הבוחר, לפעול בממלכתיות ולהימנע משיקולים זרים".

    רגב הוסיפה כי "לא ראוי שנשיא שמסיים את תפקידו בעוד כחודש, יקבל החלטות בניגוד למסורת הנהוגה מאז ומתמיד – הטלת המנדט להרכבת ממשלה על מי שיזכה למירב הממליצים".

    עוד אמרה רגב, כי "הדבר המתבקש הוא להחזיר את המנדט לכנסת שעל פי חוק תקים ממשלה או שלצערי נלך שוב לבחירות".

    ח"כ שלמה קרעי אף הרחיק לכת וקרא לנשיא לפסול את עצמו מהכרעה בנושא על רקע 'קשריו האישיים' עם יו"ר תקווה חדשה, כך לטענתו של קרעי. "על הנשיא לפסול את עצמו", כתב קרעי "קשריו האישיים וחובו של הנשיא לגדעון סער, משימתו של האחרון להפלת נתניהו, יחד עם איבתו של הנשיא למועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר, נתניהו, שהוכחה בפעם הקודמת כשסירב להטיל עליו את המלאכה ולמרות הכל הצליח בסופו של תהליך, מחייבים את הנשיא להעביר את תפקיד הטלת הרכבת הממשלה על הבא בתור לפי החוק".

    יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי הגיב לדברי הנשיא באופן מתון יותר ואמר כי הוא סמוך ובטוח שנתניהו ממילא הוא המועמד בעל מרב הסיכויים: "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה".

    שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ יצא להגנת הנשיא: "אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו- מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".



    0 תגובות