הנשיא ריבלין: "אטיל את המנדט על המועמד עם הסיכוי הגבוה ביותר"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא ריבלין: "אטיל את המנדט על המועמד עם הסיכוי הגבוה ביותר"

    נשיא המדינה הצהיר בנאומו לאחר קבלת תוצאות הבחירות, כי יטיל את הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לקהים ממשלה ולאו דווקא על המועמד בעל מספר הממליצים הגבוה ביותר

    צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל היום (רביעי) את תוצאות הבחירות הרשמיות מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן בטקס רשמי שנערך בבית הנשיא.

    בדברים שנשא מיד עם קבלת התוצאות הדגיש ריבלין, כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לקהים ממשלה ולאו דווקא על המועמד בעל מספר הממליצים הגבוה ביותר. "השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של הח"כ הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת", אמר הנשיא.

    "מכובדי, עוד לא יצאו שבע שנות כהונתי כנשיא, וזו הפעם החמישית, שבה אני מקבל, את תוצאות הבחירות לכנסת, הרביעית בתוך פחות משנתיים. אין צורך לתאר את הסיטואציה המורכבת הזו שבה נמצאת החברה הישראלית והפוליטיקה הישראלית, אך אל לנו לשכוח שמערכת הבחירות לכנסת היא סממן ממלכתי עליון השוכן ב"קודש הקודשים" של הדמוקרטיה שלנו. זהו האמצעי המובהק ביותר של הציבור להשמיע את קולו ולבחור את נבחריו. ומשכך, אין להקל ראש בגודל השעה".

    צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

    "אתם, מכובדי, חברי ועדת הבחירות המרכזית, בראשותו של יושב הראש, כבוד השופט עוזי פוגלמן, והמנכ"לית, אורלי עדס, נדרשתם למלאכה יוצאת דופן. בפרק זמן קצר ביותר, ובעינו של משבר בריאותי חסר תקדים, הצלחתם להקים מערך הצבעה נגיש למבודדים, לחולים, ולאזרחים המשתייכים לקבוצות סיכון שחוששים, ובצדק, להיחשף לנגיף הקטלני. יתרה מזאת, פעלתם בתוך אקלים רווי מתחים וחשדות, מבית ומחוץ, שמאיים להטיל ספק במקצועיותם של שומרי הסף, לרבות אתכם, האמונים על הבטחת טוהר הבחירות ונתינת התוקף הרשמי לתוצאותיהן. אתם, מכובדיי, חברי וחברות הוועדה, עשיתם במלאכת הקודש הזאת במקצועיות, בענייניות, בתחושת שליחות כנה ואמתית, בשם העם בישראל וחוקי המדינה היהודית והדמוקרטית. אין לנו, אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל, אלא להודות לכם על שירותכם הנאמן, ולקבל ברצון את התוצאות שאתם מגישים היום כתוצאות הרשמיות של מערכת הבחירות לכנסת העשרים וארבע, כדברו של העם בישראל".

    צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

    "בימים הקרובים, וכפי שאני מצווה על פי חוק יסוד: הממשלה, אקבל לבית הנשיא, הוא בית העם, את נציגי הסיעות הנבחרות לכנסת, ואבחן מיהו המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת ממשלה. מנחם בגין עליו השלום אמר ש"גם המובן מאליו צריך שייאמר לפעמים", ועל כן אבהיר, כפי שברור לכולנו, שלאחר ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה. החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אלינו נקלענו דווקא ברגעים שבהם אזרחי ישראל זקוקים למוסדות המדינה יותר מכל".

    "מכובדי, המשבר הפוליטי שמטלטל אותנו אמנם פוגע, ומחליש במידה מסוימת את הדמוקרטיה שלנו, אבל הוא לא יוכל לה. אנחנו חזקים ממנו. החברה הישראלית חזקה ממנו. כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, ישכילו לשמוע את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם. אנחנו נבחן זאת בסבב ההתייעצויות הצפוי להתקיים כאן, בבית הזה, בקרוב מאוד. תודה רבה ומועדים לשמחה – לכם, לכל בני ביתכם, ולכל עם ישראל. היו ברוכים".



    0 תגובות