אם תרצו מאיימת בתביעת דיבה נגד "ועדת הבחירות": הפיצו שקרים

    ישראל רובין No Comments on אם תרצו מאיימת בתביעת דיבה נגד "ועדת הבחירות": הפיצו שקרים

    "אם תרצו" שיגרה מכתב התראה לועדת הבחירות המרכזית טרם הגשת תביעת דיבה: "נקיטת צד של ועדת הבחירות פוגעת באמון הציבור בניטראליות של גוף חיוני זה לדמוקרטיה הישראלית"

    ועדת הבחירות המרכזית צילום: פלאש 90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנועת "אם תרצו" שיגרה היום (רביעי) מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה לועדת הבחירות המרכזית לאור שתי הודעות לתקשורת שהפיצה ועדת הבחירות נגד תנועת "אם תרצו" בשבועות האחרונים.

    במכתבם של עו"ד ערן בן ארי ועו"ד זיו מאור יועציה המשפטיים של תנועת "אם תרצו" נטען כי לפני 3 שבועות נשלח מכתב התראה אל ועדת הבחירות בדרישה כי יפרסמו התנצלות על הודעתם הראשונה ממנה השתמע כי "אם תרצו" ניסתה לחבל בטוהר הבחירות עם הפצת קישור לרישום לעבודה בוועדת הבחירות.

    אתמול, ביום הבחירות, לאחר שתנועת "אם תרצו" הפיצה הודעה לתקשורת בה דווח על תקלה שהתבררה כנכונה ביישומון הייעודי מפקחי טוהר הבחירות, הפיצה ועדת הבחירות הודעה המכחישה את קיומה של התקלה ונקבה בשמה של תנועת "אם תרצו" כמפיצת פייק ניוז.

    בהודעה נוספת לתקשורת דרשו בתנועת "אם תרצו" התנצלות ותיקון והתריעו מפני נקיטת הליך לפי חוק איסור לשון הרע.

    למרות זאת, הוסיפה מנכ"לית ועדת הבחירות להתראיין בתקשורת והוציאה את דיבתה של "אם תרצו" רעה ולהאשימה בהפצת פייק ניוז במספר הזדמנויות.

    מנכ"לית הוועדה הגדילה לעשות ובחרה להתראיין על אף שבידי תנועת "אם תרצו" וגורמים אחרים הצטברו ראיות לא רק לקיומה של התקלה אלא גם לכך שאורגנים של ועדת הבחירות ערים לתקלה ופועלים לתיקונה ובנוסף על כך אלה דבר התקלה פורסם במספר כלי תקשורת תוך הבאת דעות של מומחים בתחום.

    במכתבו הדגיש יועמ"ש "אם תרצו" כי על מנת ליישב את המחלוקת, ועדת הבחירות נדרשת לפרסם תיקון וההתנצלות בכל המקומות בהם הופיעה לשון הרע ובמידה ולא יעשה כך, היא תמצה את הדין עם ועדת הבחירות ותחל בהליכים משפטיים נגדה:

    "ככל שכלי התקשורת שבהם פרסמה ועדת הבחירות את לשון הרע יבחרו שלא לפרסם את התיקון, ועדת הבחירות תוחזק אחראית לנזק שייגרם לתנועת "אם תרצו", והיא תשקול לנקוט הליכים בהתאם" התריע יועמ"ש "אם תרצו".

     



    0 תגובות