ועדת הבחירות: "נעשה מאמץ לפרסם את התוצאות עד יום שישי"

    איתי גדסי No Comments on ועדת הבחירות: "נעשה מאמץ לפרסם את התוצאות עד יום שישי"

    מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס קראה לציבור לממש את זכות ההצבעה ולהקפיד על טוהר הבחירות וביום זה גם על נהלי הקורונה בכל קלפי ובמיוחד בקלפיות הייחודיות לחולים ולמבודדים. מנכ"לית ועדת הבחירות הודיעה כי יעשה כל מאמץ לפרסם את תוצאות האמת הכמעט מלאות עד יום שישי הקרוב עוד לפני כניסת השבת

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, הגב' אורי עדס קראה לציבור לשמור על טוהר הבחירות ולא להפיץ ידיעות כוזבות: "לפני כשעה נפתחו הקלפיות ברחבי המדינה, והבחירות לכנסת העשרים וארבע יצאו לדרכן. צאתו של יום הבחירות לדרך, בָּפָעם הרביעית, במהלכן של שנתיים בלבד – הוא בהחלט מאורע חסר תקדים, חריג והיסטורי, וּלְכָךְ מצטרף האתגר העצום של קיום בחירות בצל נגיף הקורונה".

    "אין ספק כי הבחירות לכנסת ה-24 (עשרים וארבע) הן המאתגרות וְהמורכבות ביותר שידעה מדינת ישראל. בכֹל מערכת בחירות, יום הבחירות – אף אם הוא מתקיים בַּפָּעָם הרביעית ברצף – הוא יום חגה של הדמוקרטיה", אמרה עדס.

    לדבריה "תהליך ההצבעה החופשית שהחל הבוקר, הוא קודש הקודשים של כל דמוקרטיה. זה היום שבו כל אזרחית וְכֹל אזרח, יכולות ויכולים, להשתתף בעיצוב דרכה ועתידה של המדינה".

    "על היום הזה", הוסיפה "ועל התהליך הֲכֹה חשוב הזה, אנו מחוייבים לשמור מכל משמר. חשוב שכל אזרח ואזרחית יידעו: הבחירות בישראל הן בטוחות וְאֲמִינוּת, וּמְשָקפות את רצון הבוחר כפי שהוא".

    "כאשר תסתיים ההצבעה היום בערב, הַפֶּרֶק המורכב ביותר במשימה שלנו רק יתחיל, וּבְמֶרְכָּזוֹ שתי משימות: האחת – קבלה, בחינה וּבְדיקה של הנתונים שיזרמו אלינו בתום ספירת הקלפיות בכל רחבי הארץ. וְהַשְּׁנִיָּה – הליך בדיקת קולות המצביעים בַּמַּעֲטַפוֹת הכפולות וּסְפִירַתם, שיתקיים כאן – במשכן הכנסת, באופן מאורגן סדור ושקוף, וּבְפִקּוּח של נציגי כל סיעות הכנסת".

    "כבר ברור לְכוּלָנוּ כי בשל ריבוי המעטפות הכפולות הצפוי, כולנו נדרשים לעִצְבֵּי ברזל. כבר עתה אומר, כי רק לאחר השלמת כל המשימות, תוצג חלוקת המנדטים וְהַתּוֹצָאוֹת הכמעט סופיות".

    עדס הודיעה כי יעשה כל מאמץ לפרסם את תוצאות האמת הכמעט מלאות עד יום שישי הקרוב עוד לפני כניסת השבת "אני יכולה להבטיח שעשינו הכל, כדי שתהליכים מורכבים אלוּ יְבֻצְּעוּ וְיֻשְׁלְמוּ, תוך אמון מלא בהליך וּבִשְׁקִיפוּת מוחלטת. אנחנו מצידנו נעשה את המיטב, כדי שהמשימה תושלם עד ליום שישי בבוקר, ושהתוצאות הכמעט סופיות יפורסמו עוד טרם כניסת השבת".

    "לכן, זִכְרוּ שכולנו נדרשים לְעִצְבֶי בָּרְזֶל. לצערי, אנחנו מתמודדים בבחירות האלה עם נסיונות עיקשים להטיל ספק באמינות תהליך הבחירות וְתוֹצְאוֹתָיו, באמינות ועדת הבחירות וּבאמינות שלנו – של נושאי התפקידים בוועדה".

    "ניסיונות אלו מתקיימים בעיקר ברשתות החברתיות. אולם, הם לא רק שם, וניכר כי המהלכים מוּבְנִים ומתוכננים היטב. ניסיונות אלה באים גם מטעם גורמים פוליטיים".

    "טוב יעשו מפיצי טענות הכזב אם יחדלו ממעשיהם, המהווים פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. אני קוראת לציבור, וּלְאָנְשֵי הציבור, במיוחד בימים הקרובים, לחדול מאמירות המקעקעות את אמון הציבור בְּתוֹצְאוֹת הבחירות, להימנע מהפצת מידע בלתי מבוסס, וּבְכֹל הנוגע לפרסום נתוני התוצאות – להסתמך אך ורק על מידע רשמי מטעם ועדת הבחירות המרכזית".

    "וְלִפְנֵי סיום, אני רוצה להביע את תודתי וְהערכתי לעובדי ועדות הבחירות ברחבי הארץ, על עבודתם המסורה והמאמצים המיוחדים שעשו מאז הוכרזו הבחירות, לביצוע תהליך בחירות מוקפד ומקצועי. כל זה לא היה יוצא אל הפוֹעל בלעדיהם".

    "אנו יוצאים הבוקר הזה בֶּאֱמוּנָה מלאה בְּדַרְכֵּנוּ, וּבְכֹל אשר עשינו כאן בחודשים האחרונים, להצלחת הבחירות לכנסת ה-24 (עשרים וארבע). זוֹ אמנם מערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים, אך בנימה אישית אומר שאני מתרגשת בְּכֹל פעם, ביום חג זה של הדמוקרטיה הישראלית".

    "דמוקרטיה אינה דבר מובן מאליו. בואו נשמור עליה כולנו, גם הַפָּעָם, שתתבצע כראוי ובאופן מכבד וראוי למדינת ישראל. בהצלחה לְכֻולָּם – ואל תשכחו לצאת להצביע, כי בטוח להגיע".



    0 תגובות