משרד החינוך הודיע על ביטול התקנות הפוגעניות כנגד האברכים

    ישראל רובין No Comments on משרד החינוך הודיע על ביטול התקנות הפוגעניות כנגד האברכים

    משרדהחינוך הודיע כי תקנות המעקב הפוגעניות אחרי אברכים יבוטלו לכוללים הקיימים, אך יהיו עלים על כוללים החדשים. בכוונת ראשי הכוללים להמשיך במאבק ולבטל כליל את בתקנות

    ישיבה | אילוסטרציה צילום: פלאש90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה לעולם התורה. משרד החינוך מודיע היום (ראשון) כי הוא חוזר בו מגזירת הכוללים. משרד החינוך נכנע וצמצם באופן משמעותי את גזירת הכוללים, שכללה תקנות דרקוניות שגבלו בהפרת פרטיותם של אברכים הכוללים, במטרה לעקוב באופן מהודק אחרי נוכחות האברכים בכוללים.

    בשבוע שעבר פורסם כי בחסות הקורונה, גיבש משרד החינוך בתמיכתו וגיבויי של עמוס צייאדה ראש אגף תורני בכיר במשרד, תקנות דרקוניות שתכליתן להקשות על ראשי הכוללים ולנסות לפגוע במלגות האברכים.

    במסגרת התקנות החדשות נדרש ראש הכוללים
    להעביר דיווח על בסיס יומי עד השעה 10:00, על כל אברך שנעדר מסדר הלימוד של הכולל, בגין היותו מאומת לקורונה או במקרה שבו הוא נדרש לבידוד.

    מעבר לעובדה שמדובר בעול נוסף שמוטל על כתפי הראש כולל, מדובר בפגיעה בזכותם של האברכים לפרטיות ולנסיבות שבגינם אין להם את האפשרות להיות נוכחים בכולל.

    דרישה נוספת שעולה מן המסמך, מהווה פגיעה של ממש בעצמאותם של הכוללים והיא כוללת דרישה של המשרד, לאפשר לפקחים שלו להצטרף לשיעורים וירטואליים שמקיים הכולל במטרה לעקוב אחרי נוכחות האברכים באותם שיעורים.

    מי שעמד מאחורי המסמך הדרקוני, הוא עמוס צאיידה ראש האגף הבכיר תורני במשרד החינוך. שבעבר הפעיל בסתר חוקרים פרטיים, למעקב אחרי אברכים שעסקו בלימוד עם תלמידים.

    המאבק נגד גזירת הכוללים, כללה שימוש בכלים משפטיים. למאבק המשפטי התגייס עורך הדין חיים דן נוטוביץ, ששיגר מכתב לעמוס צאיידה מנהל האגף הבכיר במוסדות תורניים, בדרישה חד משמעתית לביטול ההנחיות, בטענה כי מדובר בהנחיות פוגעניות, המפרות את עקרונות השוויון המוסר והערכים:

    "ממכלול הדברים האמורים ניסיון משרדך להטיל אחריות מוגברת בהצהרה שהינה הצהרה ע"פ כל דין וע"פ חוק הראיות הינה פוגענית ואף יורדת לחיי מוסדות החינוך ללא כל חוק ו/או תקנות בריאות העם העומדות מאחורי הצהרה והוראה זו מלבד התנכלות למוסדות החינוך המתוקצבים מתוך ניסיון לחסוך לקופה הציבורית באמצעות תקנות דרקוניות תוך פגיעה בלתי מידתית במוסדות עד שלילת תקציבים ממוסד החינוך תוך הפרת כל שיוויון מוסרי וערכי", כתב עו"ד נוטוביץ.

    כאמור בעקבות ההד התקשורתי הופעל לחץ כבד על משרד החינוך, בדרישה לשנות את התקנות. בסוף השבוע, האחרון שיגר המשרד הודעה לראשי הכוללים שבה נאמר, כי התקנות החדשות לא יחולו על מוסדות קיימים אלא רק על מוסדות חדשים.

    במטה המאבק של ראשי כוללים הביעו שביעות רצון מהחלטתו של המשרד לסגת בו מהתקנות החדשות, יחד עם זאת הביעו פליאה על הרצון ליישם את התקנות הדרקוניות על מוסדות חדשים.

    בימים הקרובים בכוונת ראשי הכוללים, להגביר את הלחץ על משרד החינוך, על מנת להביא לביטול גורף של התקנות.



    0 תגובות