תביעת ענק תקדימית: 3,000,000 נגד מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת

    עמית דניאל 1 Comment on תביעת ענק תקדימית: 3,000,000 נגד מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת
    צילום: Miriam Alster/FLASH90     
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) הגישה ההסתדרות הלאומית תביעה ע"ס למעלה מ-3 מיליון ש"ח נגד מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת – ד"ר נאיל אליאס, בטענה של פגיעה בוטה ואנושה בהתארגנות העובדים.

    בשנת 2019, פנתה קבוצת עובדים אל ההסתדרות הלאומית בבקשה לסייע להם להקים ועד עובדים במקום העבודה, על מנת למסד את יחסי העבודה הקיבוציים מול בית החולים בהסכם קיבוצי מיוחד. הפנייה נעשתה לאחר שהעובדים חשו כי זכויותיהם מקופחות אל מול צוותים רפואיים אחרים ותנאי העסקתם מקוממים, ואין דרך אחרת אלא להתאגד כקבוצה בחסות ארגון עובדים על מנת לנסות ולשפר את המצב.

    בית החולים סן ונסן דה פול (נקרא גם סנט וינסנט ו/או בית החולים הצרפתי) הוקם בשנת 1898 בידי האחות סיון (Sion), מארגון בנות הצדקה "Filles de la Charité" שאותו ייסד בצרפת האב ונסן דה פול ב-1629.

    מדובר במקרה חריג שבחריגים, בו העומד בראש הארגון – מנהל בית החולים, פועל באופן אישי לסיכולה של התארגנות העובדים, לפיכך, מבקשת ההסתדרות הלאומית להטיל חיוב כספי אישי על מנהל בית החולים, ד"ר נאיל בשל התנהלותו החריגה והבוטה שמטרתה: פגיעה בהתארגנות העובדים.

    מכתב התביעה עולה כי מנהל בית חולים, ד"ר נאיל אליאס, שם לו למטרה אישית לפגוע בחברי ועד העובדים ולסכל את התארגנות העובדים בכל דרך אפשרית. ללא שזה בוחל באמצעים, והכל תוך הפרה בוטה של זכותם החוקתית של עובדיו להתארגן ולהתאגד.

    לטענת ההסתדרות, משך שנה ושמונה חודשים פועל מנהל בית החולים, ד"ר נאיל בשיטתיות ובאופן אקטיבי בכדי להביא למיטוטה של התארגנות העובדים, בחוסר תום לב משווע ותוך שזה מתנהל מול ההסתדרות הלאומית באי חוקיות והכל בכדי להביא כאמור לסיכול התארגנות עובדיו.

    ההסתדרות הלאומית נהגה באיפוק רב כלפיי הנהלת בית החולים ואף גילתה אחריות רבה בתקופת הקורונה. חרף העובדה כי עמדה ועומדת להסתדרות הלאומית הזכות לנקוט בצעדים ארגוניים ולהשבית את פעילות בית החולים כליל (כפי שכבר נעשה במסגרת סכסוך העבודה הראשון שהוכרז), החליטה ההסתדרות הלאומית לפנות אל בית הדין הנכבד, בתביעה דנן וזאת לאחר שתמו כל הקיצין ולאחר שההסתדרות הלאומית הבינה, כי עסקינן במעסיק ובהנהלה את יעשו כל שביכולתם בכדי לפרק את התארגנות העובדים, לה התנגד מנהל בית החולים ד"ר נאיל מלכתחילה ובכך יטיל טראומה ארגונית על עובדיו, לבל יעזו לתמוך ולרצות בקיומו של ועד עובדים (רחמנא ליצלן) וארגון עובדים.

    איתמר שרוני, סמנכ"ל אגף הגיוס בהסתדרות הלאומית: "המדובר באחת מהסיטואציות ההזויות בעולם יחסי העבודה בישראל ובתי החולים בפרט. עובדי בית החולים הצרפתי הם מהמסורים בצוותי הרופאה בכל הארץ ולצערנו הרב אינם מתוגמלים בהתאם וכמקובל במקצועות הרפואה בבתי החולים המקבילים. צר לנו כי הנהלת בית החולים עושה כל שביכולתה על מנת לנסות ולפרק את התאגדות העובדים, אך אנו נמשיך לעמוד לצד העובדים עד אשר יעשה הצדק עימם וייחתם הסכם קיבוצי בבית החולים".

    אלי גל, מנהל המו"מ מטעם ההסתדרות הלאומית: "כמעט שנתיים שבית החולים מנהל איתנו משא ומתן עקר, בחוסר תום לב ובמטרה אחת – לגדוע את התאגדות העובדים. למרות ניסיונותיו הכושלים של מנהל בית החולים, עובדי בית החולים אוהבים את בית החולים ועומדים איתן למען בית החולים אך גם למען שיפור תנאי העסקה שלהם כמקובל בכל בתי החולים בארץ".

    תגובת דובר בית החולים: כחלק ממסע ההכפשות הבלתי חוקי שמנהלת ההסתדרות הלאומית כנגד בית החולים והעומדים בראשו, הגישה ההסתדרות תביעה כספית מופרכת כנגד בית החולים. אף שידוע להסתדרות היטב כי אין כל בסיס חוקי לתביעתה כנגד מנהל בית החולים, בחרה היא להגיש הליך סרק חסר סיכוי, והכל כחלק מהאג’נדה הפסולה שבה היא נוקטת, שבינה לבין דאגה לעובדים אין דבר.

    בית החולים אשר מזה כשנה נמצא בחזית המאבק בנגיף הקורונה, ימשיך לספק רפואה טובה יותר לתושבים ולדאוג להוות מקור פרנסה ראוי ומכבד.



    1 תגובות

    מיין תגובות