תקדים: אלפי משפחות ברוסיה ובלארוס יקבלו ארגזי מזון לכל הפסח

    שלמה ריזל No Comments on תקדים: אלפי משפחות ברוסיה ובלארוס יקבלו ארגזי מזון לכל הפסח

    4,000 משפחות יהודיות המתגוררות ברחבי רוסיה ובלארוס שמצבם הכלכלי נפגע כתוצאה מהקורונה יקבלו ארגזי מזון מכובדים לכל ימי החג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוזמה מבורכת של יהודי המתגורר במוסקבה תביא לכך שלא פחות מ-4,000 משפחות יהודיות המתגוררות ברחבי רוסיה ובלארוס שמצבם הכלכלי נפגע כתוצאה מהקורונה.

    המשפחות יקבלו ארגזי מזון המספיקים למשפחה בת חמש נפשות – בעוד שגודלה של ממשפחה ממוצעת ברוסיה עומד על ארבע נפשות – למשך כל ימי חג הפסח.

    מדובר ביוזמה פרטית של יהודי ממוצא קווקזי בשם ר' יהודה דוידוב המתגורר במוסקבה, שבשנים האחרונות חזר בתשובה, הפך לחסיד חב"ד ונמנה על מקורביו של רבה הראשי של המדינה הגאון הרב בערל לאזאר.

    כדי לעזור לאלפי משפחות יהודיות רעבות ברוסיה, הקים דוידוב קרן מיוחדת בשם 'קרן 770' ששמה לה למטרה להאכיל אותם ולדאוג למחסורם.

    אנשי הקרן מקיימים קשר ענף עם כלל רבני הערים והקהילות ברוסיה ובבלארוס הסמוכה, כשהללו מעבירים לידיו שמות של משפחות עניות בערים שלהם, כדי שיקבלו את חבילות המזון.

    היוזמה שהחלה בשנים האחרונות על אש קטנה, הולכת וגדלה נוכח משפחות יהודיות רבות ברוסיה ובבלארוס שהגיעו לפת לחם בשל המצב הכלכלי הקשה שהביאה עמה הקורונה.

    כאמור, בימים הקרובים יקבלו 4,000 משפחות ארגזי מזון המכילים מצות מהודרות עבודת יד, עופות ובשר, בקבוקי יין ומיץ ענבים וכן שימורים מסוגים שונים.

    "המשכורת הממוצעת ברוסיה ברוב הערים מחוץ למוסקבה וגם בשכונות העניות של העיר עומדת על 300 דולר בממוצע, ולכן אותם יהודים בקושי יכולים להרשות לעצמם לרכוש מזון נורמלי, ובוודאי שלא מזון כשר שמטבע הדברים עולה מעט יותר ושבאותן ערים רחוקות לא ניתן להשיגו" אומר דוידוב.

    עוד לדבריו "לולי העזרה מ'קרן 770', אותם יהודים עניים לא היו יכולים לרכוש מצות, וזה עוד מבלי שדיברנו על שאר הוצאות הסדר. מטבע הדברים, רבני הקהילות והערים מחלקים לאותם יהודים 'כזית מצה' וצרכים בסיסיים לליל הסדר עצמו, אבל הקרן שלנו נועדה לספק ארוחות משביעות למשפחה שלמה לכל שמונת ימי החג.

    הפעילות שלנו נועדה לעזור לרבני הערים להתמודד עם העוני הקשה של היהודים בערים שלהם ולתת להם מענה חומרי ורוחני כאחד".

    לדבריו, "4,000 המשפחות שמקבלות בימים אלו את המצרכים מתגוררות ב-80 מוקדים – החל מערים קטנות בערבות בלארוס וכלה בערים רוסיות שנמצאות במזרח רוסיה, מעבר לסיביר, בסמוך לגבול עם סין ויפן המרוחקות יותר מ-6,000 קילומטרים ממוסקבה, מה שמצריך היערכות מיוחדת של כמה חודשים מראש".

    בקרן מבקשים להודות בחום גם לרב יצחק קוגן, רב קהילת 'בולשוי ברוניא' שהודות לו הושגו עופות כשרים במחיר הקרן ומדגישים כי למרות שמי שעומד בראשה הם חסידי חב"ד, הרי שגם קהילות המשתייכות למגזר הליטאי הפועלות במוסקבה ובערים אחרות משתתפות במיזם.

    "פעילותנו נעשית בצורה חוצת מגזרים ואנו עוזרים לכל יהודי באשר הוא" מתגאים בקרן.

    לצורך המבצע המורכב נאפו במאפיית המצות בכפר חב"ד 4,000 קילוגרם מצות, והם שוגרו לרוסיה בקונטיינר מיוחד. למרות שבאוקראינה הסמוכה פועלת גם כן מאפיית מצות עבודת יד, הרי שהמצות נרכשו דווקא מישראל בשל המורכבות בהעברת משלוחים בין אוקראינה ורוסיה שנגרמים מהסכסוך ביניהן.



    0 תגובות