בעקבות הקורונה: התלמידים ימשיכו ללמוד גם בבין-הזמנים

    ארי טננבוים No Comments on בעקבות הקורונה: התלמידים ימשיכו ללמוד גם בבין-הזמנים

    בישיבת 'בני יששכר' בחדרה מצאו פתרון לביטול התורה שנגרם בשל הסגרים שהוטלו בתקופת הקורונה, והחליטו להשאיר את התלמידים במסגרת ישיבתית גם בימי בין-הזמנים

    9:50
    18.04.24
    מוטי הלפרין No Comments on החשש לבחורי הישיבות ושיחת ההרגעה של מזכיר הממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ביטול התורה שנגרם בתקופת הסגרים בשל משבר הקורונה, יצאו בישיבת 'בני יששכר' בחדרה ביוזמה מיוחדת, במסגרתה הוקמו ישיבות בין הזמנים לתלמידי הישיבה בערים עכו וחיפה, במטרה להשלים פערים ולהוסיף בלימוד שנחסר בחודשים האחרונים, עת שהו התלמידים בבתיהם, בהתאם להנחיות הממשלה.

    במהלך סדרי ישיבת בין הזמנים יעסקו התלמידים בחזרה על מסכת קידושין שנלמדה לאורך זמן החורף, בתוספת של לימוד הלכה לקראת חג הפסח. בנוסף, במסגרת הישיבות שהוקמו, יימסרו שיעורים ושיחות חיזוק לתועלת התלמידים מפי רבנים ומורי הוראה.

    בהנהלת הישיבה ציינו בפני הבחורים בימים של סוף הזמן, את החשיבות של הלימוד בימי בין הזמנים, בכך שמלבד העובדה שבזה נשמרת הרציפות, הלימוד מקרין על כל הסביבה של הבחור ומושך את ליבם של תלמידי ישיבות אחרים לקבוע שעות סדורות בלימוד התורה בימים אלו.

    בישיבה הדגישו לתלמידים עוד כי יש לקביעת העיתים הזו גם השפעה על הבית של תלמיד הישיבה, שהוריו רואים מקרוב את העלייה שלו בתורה ויראת שמים גם בזמנים שאינם חלק מסדרי הישיבה.

    בפני התלמידים הוקרא נוסח מכתבם של גדולי ישראל שכתבו לתלמידי הישיבות בעניין בין הזמנים: "ומוטלת חובה על כל אחד להעמיד זמנים קבועים ללימוד התורה, ולשמור על קנייניו הרוחניים על ידי עת ללימוד המוסר". ועוד הוסיפו: אשרי כל המכוון דרכיו בבין הזמנים על פיהם לשמור ולעשות ולקיים בכל מילואם. ויזכה לשוב לבית השם בלב טהור ורוח נכון ונפש שוקקה לעלות ולהתעלות בכל קנייני תורה לימודה שקידתה ועמלה".



    0 תגובות