החל מבצע לחיסון פלסטינים העובדים בהתיישבות ביו"ש

    אריאל שרפר No Comments on החל מבצע לחיסון פלסטינים העובדים בהתיישבות ביו"ש

    שר הבריאות הגיע עם ראש מועצת שומרון לחנוך את המתחם בברקן, שר הבריאות: "במקום הקו הירוק יהיה התו הירוק" | יוסי דגן: "אנחנו עושים את מה שהרשות הפלסטינית לא עושה, המבצע יניע מחדש את גלגלי הכלכלה באיזור ויאפשר לחזור לשגרה"

    חיסון חברת פייזר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע היום (שלישי) יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לאזור תעשייה ברקן, בכדי לחנוך את פתיחת פרוייקט חיסוני הקורונה לעובדים פלסטינים העובדים בהתיישבות ביו"ש.

    באזור תעשייה ברקן צפויים להתחסן כ-5000 פלסטינים, בשבועיים הקרובים, במבצע אותו מובילים משרד הבריאות יחד עם המנהל האזרחי, פיקוד העורף והמועצה האזורית שומרון.

    לאחר שאתמול החל מבצע החיסונים לפלסטינים העובדים בתוך הקו הירוק, היום החל המבצע לחיסון פלסטינים העובדים בהתיישבות היהודית ביו"ש.

    ראשי הרשויות ביהודה ושומרון נרתמו בכל הכח למהלך, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע כי יסייע לקדם את המבצע ואף היה בין הראשונים שפנו בבקשה לשר הבריאות בכדי למנוע הדבקה בישובי השומרון.

    שר הבריאות וראש מועצת שומרון נפגשו עם המתחסנים הראשונים ושמעו מהם על התחושות שלהם:

    "החיסון זה הדבר הכי טוב שקרה לנו באזור התעשייה ברקן, אנחנו עכשיו נהיה כמו כולם מחוסנים, ברשות הפלסטינית אמרו שיביאו חיסונים אבל זה יקח עוד הרבה זמן, אנחנו הראשונים שמחוסנים. זה טוב לנו וטוב לעבודה ולאזורי התעשייה בישראל", אמר אחד העובדים.

    כאמל איסמעיל פועל פלסטיני, מנהל תפ"י במפעל כאמל איסמעיל שהתחסן היום: "הלוואי שכולם יהיו מחוסנים, המשפחה שלי וכל המשפחות. יהיה טוב לכולנו. שיתוף הפעולה הזה טוב לכולנו".

    שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לדגן על פנייתו בנושא לפני מספר שבועות ואמר: "ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ואחרים פנו אלי ואמרו לא ייתכן שיש כאן עובדים שעובדים לצדנו כתף אל כתף עם התושבים שלנו, ועדיין לא קיבלו חיסונים. אני מאמין שאיזורי התעשייה, הם המקום ממנו יצמח שלום ודו קיום אמיתי. ממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן על אזרחיה. נגיף הקורונה חסר גבולות. במקום הקו הירוק אנחנו מביאים את התו הירוק. חיסון הפועלים הפלסטיניים חשוב מאוד לבריאותם ולבריאות כלל אזרחי ישראל. הצלחת מבצע החיסונים כאן היא הודות לשיתוף הפעולה עם ההנהגה המקומית שמבינה את חשיבות מבצע החיסונים".

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "המבצע, שהמועצה שותפה מלאה להוצאתו לפועל, יניע מחדש את גלגלי הכלכלה באזור, ובכל הארץ. דווקא בזמנים כאלו, כשהרשות הפלסטינית לא דואגת אלא מחפשת רק לעשות שנאה וטרור אנחנו במדינת ישראל ובהתיישבות דואגים לפועלים ולבריאות של כולם".

    עוד מוסיף דגן: "החשיבות של המבצע הוא בהיבט הבריאותי והכלכלי שלו, ויש בכוחו לעצור את התחלואה בשני הצדדים ולהחזיר את הפעילות לשגרה. אנחנו חיים כאן יחד במרחב, הקורונה לא מכירה בהבדלים בין דתות או בין אנשים, לכן התחסנות כלל האוכלוסיות באיזור, חשובה לכולנו". דגן הודה לשר הבריאות על שנענה לבקשתו לחסן את הפועלים הפלסטינים באיזור.

    במקום נכח גם חלדון חוסייני ממקימי המפלגה הפלסטינית שאמר: "אני מודה לכל מי שפעל בנושא. לראש מועצת שומרון יוסי דגן, לשר הבריאות, מכאן יצמח השלום, וקורא להביא חיסונים לכל הפלסטינים".

    באיזור תעשייה ברקן לבדו עובדים כ-3500 פועלים פלסטינים, בנוסף אליהם ישנם פועלים פלסטינים העובדים בכל יישובי הסביבה ואיזורי התעשייה. מבצע החיסונים יאפשר למפעלים לחזור לשגרה, ולהפחית את מספר הבידודים, ויניע את גלגלי התעשייה וכן ישמור על בריאות הציבור הן בצד הפלסטיני והן בצד הישראלי.

    בנוסף לאזור תעשייה ברקן יתקיים מבצע החיסונים באזורי תעשייה: אריאל, מעלה אדומים ואפרת. המבצע החל אתמול במעברים: גלבוע, רחל, ל"ה, מיתר, שער אפרים, אייל, חשמונאים ותרקומיא.



    0 תגובות