במשרד הבריאות סירבו לשחרר אלפי מחוללי חמצן מצילי חיים

    צבי הדס No Comments on במשרד הבריאות סירבו לשחרר אלפי מחוללי חמצן מצילי חיים

    עם תום הגל השלישי והקטלני בו אושפזו במצב קשה יותר מ-8,000 חולים ונפטרו כ-2,500 איש, משרד הבריאות הוציא למכרז כ-10,000 מחוללי חמצן | ביד שרה מאשימים: "התחננו לקבל או לרכוש מחוללים ולא נעננו"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    17:24
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אלי ברזל משיק סינגל בכורה: "שומר עלינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב אורי לופוליאנסקי, יד שרה

    משרד הבריאות הוציא בימים אלו מכרז במסגרתו הוא מציע לרכוש ממנו 9,300 מחוללי חמצן אותם רכש במסגרת הגל הראשון והשני של הקורונה, וכך התברר שלאורך כל תקופת הקורונה מדינת ישראל החזיקה במחסני משרד הבריאות כמות בלתי נתפסת של קרוב ל-10,000 מחוללי חמצן חדשים, בניילונים, ולא הסכימה לתת אותם לאזרחים ולעמותות שסייעו להם.

    המחוללים נרכשו במסגרת מבצע חירום בתחילת הקורונה ע"י משרד הביטחון, אך שכבו מיותמים והעלו אבק במרתפי משרד הבריאות.

    בעמותת יד שרה טוענים, כי למרות פניות חוזרות ונשנות של יד שרה אל קברניטי משרד הבריאות לקבלת המחוללים או אפילו לקנותם, במשרד סירבו, ויד שרה נאלצה להפעיל קשרים בכל העולם ולבצע הטסות מיוחדות של מחוללים ארצה.

    רק בחודשיים האחרונים הטיסה יד שרה 1,000 מחוללים חדשים, ואם המדינה היתה משחררת את המחוללים ששכבו בניילונים במחסנים, היה ניתן לסייע לעוד חולים רבים.

    עכשיו, אחרי שהמחוללים העלו אבק במשך שנה- הוציא משרד הבריאות קול קורא במטרה למכור את מחוללי החמצן במחירי הפסד לגופים מסחריים, אומרים בארגון.

    לאורך השנה האחרונה עשרות אלפי חולי קורונה הצליחו להחלים בבית. מתנדבי יד שרה בכל רחבי הארץ עבדו מסביב לשעון במטרה להשאיל מחוללי חמצן לחולי קורונה קלים ובינוניים, שהצליחו בזכותם להימנע מאשפוז מיותר ומסוכן בבתי החולים.

    28,000 פריטי ציוד נשימתי מציל חיים הושאלו במהלך הקורונה בסניפי יד שרה. ביד שרה אומרים כי אם רק עשירית מהחולים הללו היו מגיעים לבתי החולים, מחלקות הקורונה היו קורסות. "היה אפשר לחשוב, שהאינטרס של המדינה ומשרד הבריאות הוא לסייע לעמותות שמשאילות ציוד מציל חיים, אך עכשיו נחשף כי הפתרון היה בהישג יד והממשלה עשתה הכל כדי למנוע ממנו לקרות", אומרים בארגון.

    מייסד יד שרה, הרב אורי לופוליאנסקי מסר כי: "מדובר בשערורייה ובמעשה נבלה. לא פחות. לא ייתכן שאנחנו ביד שרה מביאים מתנדבים בקבוצות סיכון מסביב לשעון אל הסניפים כדי להשמיש מחוללי חמצן, ומטיסים מכל רחבי העולם בהוצאות מרובות מחוללי חמצן, כאשר כאן מתחת לאף שלנו שוכבים מחוללים בניילונים, שמשרד הבריאות לא מוכן לשחרר למען האזרחים".

    לדבריו "אנחנו רגילים לכך שהממשלה לא מסייעת לנו לסייע לישראלים, אבל במקרה הזה מדובר במחדל ממדרגה ראשונה. הציבור נאנק, בתי החולים קורסים והממשלה לא משתמשת במה שעומד לרשותה. בחלם היו צוחקים עלינו, והגיע הזמן שנפסיק להיות נחמדים ונביא לידיעת הציבור את מחדלי הממשלה".

    ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: מדובר במחוללי חמצן ביתיים שנקנו עי משרד הבטחון עבור משרד הבריאות בהיערכות להתמודדות עם מחלת הקורונה. לא שימושי לחולי קורונה בבתי החולים ולכן יוצא למכירה.



    0 תגובות