מחקר: החיסון של פייזר יעיל נגד המוטציה הברזילאית

    אתר קול חי No Comments on מחקר: החיסון של פייזר יעיל נגד המוטציה הברזילאית

    החיסון נגד קורונה של חברת פייזר, יעיל גם כנגד המוטציה הברזילאית. כך עולה ממחקר שפורסם בכתב עת רפואי בשפה האנגלית

    חיסון נגד קורונה צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממחקר שפורסם בכתב עת רפואי בשפה האנגלית עולה כי החיסון נגד קורונה של חברת פייזר, יעיל גם כנגד המוטציה הברזילאית. כך פורסם בערוץ 12.

    במסגרת המחקר, מדענים בדקו אנשים שקיבלו את החיסון ומצאו בדמם נוגדנים שמתאימים גם לוריאנט הברזילאי של נגיף הקורונה. מדובר בזן שמתפשט אף במהירות גבוהה יותר מהזנים המוכרים עד כה ומעלה חשש גדול בקרב רשויות הבריאות. כמו כן, באמ"ן הזהירו לאחרונה כי קיים חשש שהזן עלול לגרום להדבקה חוזרת גם בקרב אלו שכבר החלימו מקורונה.

    חברת פייזר הודיעה בעבר כי החיסון שלה נבדק ונמצא יעיל גם נגד המוטציות שהתגלו בבריטניה ובדרום אפריקה. בחברה פרסמו כי בהתמודדות מול הגרסה הדרום אפריקנית החיסון עשוי להפחית את רמת הנוגדנים בדם, אך לטענתם עדיין מדובר בהיקף נוגדנים שמספיק להגנה מתחלואה.

    לפני כשבוע וחצי הודיע המדען הראשי של פייזר שהחברה תערוך ניסוי במתן מנה שלישית של החיסון, בניסיון להתמודד ביעילות נגד הזנים החדשים שהתגלו לנגיף. המדען הוסיף כי בהמשך, כשיינתנו האישורים המתאימים, צפוי להתבצע מחקר וניסוי גם על גרסה משופרת של החיסון, שהותאמה לטיפול במוטציות השונות.

    במקביל, בחברות פייזר ומודרנה כבר החלו לאחרונה לבצע מחקר לקראת ניסוי החיסון על ילדים בני פחות מ-16. כידוע, בשלב זה ניתן החיסון רק לבני 16 ומעלה.



    0 תגובות