ד"ר אשי שלמון: "לא יודעים איך יראה פסח; עדיין יש תחלואה גבוהה"

    ישראל רובין No Comments on ד"ר אשי שלמון: "לא יודעים איך יראה פסח; עדיין יש תחלואה גבוהה"

    הד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות בראיון ל'קול חי': "בעוד יומיים נדע האם אירועי פורים והפתיחה הנרחבת של מוסדות החינוך משפיעים על התחלואה. כרגע מקדם ההדבקה גבוה. אני מקווה שאנחנו באמת ביציאה מהקורונה, כפי שאמר אתמול ראה"מ, במיוחד שיש כל כך הרבה מחוסנים"

    צילום: אתר משרד הבריאות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: אתר משרד הבריאות

    מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, הד"ר אשר שלמון אומר כי בשלב זה טרם ניתן לדעת כיצד יראה חג הפסח משום שמקדם ההדבקה עדיין גבוה: "אנחנו לא יודעים עדיין איך יראה פסח. עדיין יש תחלואה גבוהה. לצערנו גם מקדם ההדבקה עלה קצת בימים האחרונים וזה טבעי כי פתחנו קצת את המשק ומערכת החינוך".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, מסביר ד"ר שלמון: "מקדם ההדבקה בודק כמה אנשים חולים הדביקו אנשים חדשים. אם מחוסן או חולה שהחלים נדבק שוב הוא נספר. המקדם מראה מה הדינמיקה של התחלואה, עד כמה היא דועכת או עולה".

    "אנחנו מאוד קיווינו שבפסח השנה נוכל לחגוג כבר עם המשפחה המורחבת יותר מאשר בשנה שעברה", מוסיף ד"ר שלמון. "זה תלוי בשבועיים שלושה הקרובים. איך אירועי פורים ופתיחת מערכת החינוך תשפיע על התחלואה. יש עלייה מדאיגה במקדם ההדבקה. התקווה שלי שההשפעה לא תהיה משמעותית".

    ביחס לתחלואה בקרב ילדים, אומר ד"ר שלמון כי "כבר יש וריאנטים חדשים שיותר מדביקים ילדים, אבל עדיין רוב התחלואה בילדים היא תחלואה קלה. פה ושם אנחנו רואים חולים קשים, אבל זה חלק קטן. מחכים ליום שנוכל לחסן גם ילדים כי זה מה שיגמור סופית את המגיפה".

    ביחס להתבטאותו של ראש הממשלה כי המגיפה מאחורינו, אומר ד"ר שלמון כי הוא מקווה שכך: "אני מקווה שכן. אנחנו עם מספרים חסרי תקדים של חסינים ובמצע החיסונים נמשך ביתר שאת. הקהילות החרדיות המרכזיות התחסנו כבר בתחילת המבצע. הרבנים החשובים כמעט כולם יצאו בקריאה ברורה לצאת להתחסן. זה עדיין פחות מהציבור הכללי וחבל".



    0 תגובות