סמוטריץ': "אני מתחייב לערכים ולדרך, לא לאנשים"

    אסתי פלד No Comments on סמוטריץ': "אני מתחייב לערכים ולדרך, לא לאנשים"

    ח"כ סמוטריץ' מסביר בראיון ל'קול חי' מדוע לא חתם על 'מסמך הנאמנות': "אמרתי שאני מתחייב רק לערכים ודרך, לא לאנשים. אני לא חותם נאמנויות לאנשים או למפלגות" | "אין לנו מטה חרדי, יש מצווה לשמוע לדברי הרבנים"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר כי מפלגתו אינה מנסה למשוך קולות מהמפלגות החרדיות: "אנחנו יציבים בסקרים, אבל לא רגועים. אין לנו מטה חרדי, יש מצווה לשמוע לדברי הרבנים. אבל יש חיבור ושיתוף פעולה, גם בכנסת, עם החרדים. הרי התקציב שלנו ושל הישיבות מחוברים. גם כשהייתי עם בנט ושקד, עסקתי בתקציבי הישיבות".

    בשיחה אם אבי מימרן במהדורה המרכזית, אומר סמוטריץ': "אני אומר בכל מקום שמי ששומע לרבותיו שאומרים לו להצביע למפלגות החרדיות – שיעשה כן, אבל אלו שחושבים שלא להצביע או מי שלא מצביע לפי הוראת הרבנים שלא ישב בבית. אי הצבעה היא כמו הצבעה לשמאל".

    "פני לממשלה עם כל השותפים הטבעיים במחנה הלאומי", אומר יו"ר הציונות הדתית ומתייחס לאי חתימתו על 'מסמך הנאמנות': "כשפנו אלי ואמרו לי תחתום על מסמך נאמנות לנתניהו אמרתי שאני מתחייב רק לערכים ודרך, לא לאנשים. אני לא חותם נאמנויות לאנשים או למפלגות. אין אחד שחושב שאני לא ילך לממשלה עם הימין".

    לדברי סמוטריץ': "אצל בנט הרבנים לא היו בראש העדיפויות. אצלי, הרב דרקומן מטריח את עצמו, ומסתובב איתי בכל הכנסים". ביחס לחיבור עם עוצמה יהודית אומר יו"ר הרשימה: "אני שלם במאה אחוז עם החיבור עם בן גביר. המחויבות שלנו היא לממשלת ימין. לא מוכן לחזור לימים שהפסדנו את שלטון הימין בגלל איבוד קולות וקיבלנו ממשלת שמאל עם הסכם אוסלו ואוטובוסים מתפוצצים".

    סמוטריץ' נשאל בראיון בנוגע לנושא הנפיץ של הזרם הרפורמי והאם יסכים לשבת באותה וועדה בכנסת כאשר ינאם שם 'רב' רפורמי (מועמד במפלגת העבודה שעשוי להכנס לכנסת): "לא אחרים רב רפורמי בוועדה בכנסת. אני לא מחרים אנשים. אני מתנגד לדעות, לא מחרים. אבל כמובן שאני לא אתן טיפת של לגיטימציה לרפורמים ולא אתן להם דריסת רגל במדינה, בגיורים, או בכותל. אבל אני לא מחרים. אנחו דוגלים ב'יתמו חטאים ולא יתמו חוטאים'".

    סמוטריץ' מציג את גישתו להתנהלות נבחר ציבור, השונה מגישת חברי הכנסת החרדים: "בשאלות פוליטיות צריכים להחליט הפוליטיקאים, כי פוליטיקה זה מקצוע. בשאלות ערכיות והלכתיות הרבנים צריכים להחליט".



    0 תגובות