פינדרוס: "לא נתמוך בשום חוק שיקבע את ענין הגיור"

    ישראל רובין No Comments on פינדרוס: "לא נתמוך בשום חוק שיקבע את ענין הגיור"

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס בראיון ל'קול חי': "כל חוק, אפילו של ח"כים חרדים, שיקבע את הגיור בחוק, לא נתמוך בו. הבעיה שלי עם הגיור בצה"ל, שיש כאלו שהתגיירו שם, אבל לא קיבלו על עצמם עול תורה ומצוות. כשמשרד רוה"מ הקימו את זה, זה גרם גם לנישואי תערובת. הרב אלישיב זצ"ל אחז שכל מי שלא התגייר כהלכה, הוא גוי"

    ח"כ יצחק פינדרוס צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס מסביר את ההבדל בין יהדות התורה למפלגתו של בצלאל סמוטריץ':"בארץ ישראל הדרך שגדולי ישראל החליטו להתמודד מול הדברים מבחוץ זה הקהילות. זה הבסיס שלנו. הדרך להיבדל מהעולם שבחוץ, הוא הקמת קהילות. הזהות שלנו, היא לא בכנסת. יכול להיות שסמוטריץ' או כל ח"כ אחר יותר מוצלח ממני, אבל העניין הוא הזהות".

    "בליכוד יש יותר שומרי שבת מיהדות התורה", מוסיף פינדרוס בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית "אבל לנו יש את גדולי התורה. זה הזהות שלנו. לציונות הדתית אין זהות ברורה. לנו יש חינוך אחר מהם. אנחנו לבושים אחרת מהם".

    פינדרוס מתייחס להתבטאות שלו שעוררה סערה, לפיה מתגיירי צה"ל אינם יהודים ומסביר: "הייתה שאלה למה לא חוקקנו את חוק הגיור עד היום, ואני ניסיתי להבהיר לחברים שישבו שם למה אי אפשר להגיע למתווה מוסכם. ההלכה היא לא משהו שנתונה למשא ומתן. חקיקה בנויה על פשרות. אם מחר מחליטה הממשלה להקים מערך גיור הוא כפוף למדינה בסופו של דבר והיא החותמת. אם יגיירו מחר מישהו בפסיק שלא על פי ההלכה התוצאה היא שהוא לא יהודי וזה יגרום לנישואי תערובת".

    לדברי פינדרוס: "כל חוק, אפילו של ח"כים חרדים, שיקבע את הגיור בחוק, לא נתמוך בו. הבעיה שלי עם הגיור בצה"ל היא שיש כאלו שהתגיירו שם, אבל לא קיבלו על עצמם עול תורה ומצוות. כשמשרד רוה"מ הקימו את זה, זה גרם גם לנישואי תערובת. הרב אלישיב זצ"ל אחז שכל מי שלא התגייר כהלכה, הוא גוי".

    פינדרוס טען כי בסיעת יהדות התורה לא הייתה החלטה להחרים את ערוץ 12, אלא רק את אותם עיתונאים שמפרסמים תחקירים שקריים: "לא הייתה החרמה על ערוץ 12 אלא רק אל התחקירנים שמשדרים תחקירים שקריים על הציבור החרדי".



    0 תגובות