עתירה לבג"ץ: לאפשר לכל אזרח ישראלי לשוב ארצה להצביע

    אליהו גרין No Comments on עתירה לבג"ץ: לאפשר לכל אזרח ישראלי לשוב ארצה להצביע

    התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד קבינט הקורונה וביקשה דיון בהול: "חובה לאפשר לכל ישראלי המעוניין להצביע בבחירות לשוב ארצה ולממש את זכותו הדמוקרטית הכל-כך בסיסית"

    בית המשפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לבג"ץ נגד שרת התחבורה מירי רגב ונגד חברי קבינט הקורונה בדרישה לפתוח את השמיים לכל אזרח ישראלי המעוניין לשוב ארצה ולממש את זכותו הדמוקרטית הבסיסית להצביע בבחירות.

    בעתירה מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט העליון להוציא צו על תנאי ולקיים דיון דחוף בעניין התקנות שאושרו בממשלה, לפיהן קיימת מכסה מצומצמת בלבד של ישראלים שיוכלו לשוב ארצה מדי יום – וזאת מיעדים ספורים בלבד ברחבי העולם.

    התנועה ציינה בעתירה כי "בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע את העתירה לדיון בהול, וזאת לנוכח הפגיעה החמורה והדחופה באזרחי ישראל המבקשים להיכנס למדינת ישראל ולהצביע בבחירות, ולנוכח הצורך הדחוף לדון ולהכריע בעתירה זו כבר בימים הקרובים".

    יצוין כי במסגרת התיקונים שאושרו בממשלה, בוטל האיסור על הכניסה לישראל והיציאה ממנה בלא אישורה של ועדת החריגים. אולם במקומו, עוגנו הגבלות משמעותיות אשר אינן מאפשרות למרבית אזרחי המדינה הנמצאים ברחבי העולם לשוב ולממש את זכותם הדמוקרטית. בין היתר, עוגנה מכסה מקסימלית של כניסת נוסעים לישראל, אשר לא תעלה על 3000 נוסעים ביום, ובימים הראשונים תעמוד על 1000 נוסעים. כמו כן, הוגדרו שבעה יעדים אשר מהם בלבד ניתן להגיע ולצאת מישראל.

    בעתירה ציינה התנועה לאיכות השלטון כי "לא קיימת עוד מדינה מערבית אחרת בעולם, המבכרת הגנה ושמירה על זכויות אזרח, אשר נקטה בצעד מביש ודרקוני שכזה כלפי אזרחיה".

    "עתירה זו משקפת תמונה עגומה של פגיעה חמורה וקשה בזכויות יסוד אשר מייצרות יחדיו את התשתית למדינה דמוקרטית: הזכות לבחור ולהיבחר, לצד הכניסה של אזרח למדינתו לעשות כן". בנוסף, התייחסה התנועה בעתירה למבחן המידתיות ולאמצעים האפשריים אשר פגיעתם בזכויות היסוד פחותה מזו שנקבעה.

    ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור: "מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שמגבילה כניסת אזרחיה לשטחה, וכדי להוסיף חטא על פשע היא מונעת מהם גם את זכות ההצבעה. מדובר בעוד החלטה אומללה שמתקבלת בלחץ, בשליפה, ובחוסר מחשבה על ההשלכות – באותה התנהלות מצערת שמאפיינת את כל הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה. אנו מקווים שבג"ץ יבטל את התקנות וישיב לעשרות אלפי ישראלים הלכודים בחו"ל את זכותם החוקתית לשוב ארצה ולהצביע".



    0 תגובות