'נוה צדק'- מתקן הכליאה החדש של צה"ל

    קובי פינקלר No Comments on 'נוה צדק'- מתקן הכליאה החדש של צה"ל

    אחרי עשרות שנים: בסיס הכליאה החדש של צהל 'נוה צדק' יחליף את כלא 4 וכלא 6

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי עשרות שנים, בסיס כליאה חדש לצבא.

    הבסיס, 'נווה צדק' שמו, ממוקם במחנה 'בית ליד' על שם מרדכי גור ז"ל, והוא יחליף את בסיסי הכליאה 394 ו-396 (כלא 4 וכלא 6). הפרויקט הוקם ע"י אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון.

    מבנה הבסיס מבוסס על 11 פלוגות. חמש פלוגות כליאה לגברים, שלוש פלוגות סגורות, פלוגת אוהלים לעבירות משמעת, אגף הבידוד וההפרדה, ופלוגת נשים מופרדת.

    לכל פלוגה אופי שונה והיא מכילה כלואים בעלי דרגת עבירה שונה בהתאמה. בכל פלוגה 20 תאים עם שבעה כלואים בתא, ובסך הכל 140 כלואים בכל פלוגה. בפלוגת האוהלים ישנם 12 אוהלים ל-240 כלואים. מרחב הכליאה הוא של 5.4 מטרים לכל כלוא, (על פי חוקי המדינה) כולל מקלחת ושירותים.

    מיון ושיבוץ הכלואים נקבע על ידי מפקד פלוגה ממיין כ-24 שעות לאחר קבלתם לבסיס הכליאה, בהתחשב בקריטריונים שונים.

    בבסיס הכליאה ניתן לאכלס ב-940 כלואים, לעומת 770 הכלואים שניתן לאכלס כיום בשני בסיסי הכליאה יחדיו.

    הבסיס כולל כ-300 אנשי סגל, ביניהם מפקדי כלואים, מפקדי מחלקות, מפקדי הפלוגות ומעטפת הבסיס. בכלא החדש, הותקנו מעל ל-700 מצלמות בשטחים הציבוריים, אותם  מתכללים חמ"לי הפלוגות והחמ"ל המרכזי.

    קצין משטרה צבאית ראשי מסביר שתפיסת ההפעלה של הכלא המאוחד מתבססת בעיקר על תהליך של חינוך ושיקום במטרה להחזיר את החיילים לשירות תקין בצה"ל.

    ואם רוצים קצת מספרים על היקף הכליאות? אז בשנת 2020 היקף הכליאות חוזרות במערך הכליאה בצה״ל היו 56%  פעם ראשונה 22% פעם שנייה 11% פעם שלישית  ופעם רביעית גם כן 11% שחזרו לכלא.



    0 תגובות