פיקוד העורף במסע הסברה לעדוד חיסונים יחד עם ארוגני החירום

    ארי טננבוים No Comments on פיקוד העורף במסע הסברה לעדוד חיסונים יחד עם ארוגני החירום

    פיקוד העורף בעיצומו של מסע הסברה לעידוד החיסונים המשותף לארגוני ההצלה זק"א ואיחוד הצלה | במסגרת המבצע צוותי הארגונים שותפים למסע ההסברה להגברת המודעות לחיסוני הקורונה | כל הפרטים

    אופנולנס שמשתתף במסע החיסונים צילום: צילום: יחיאל גורפיין
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע? דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיקוד העורף בעיצומו של מסע הסברה לעידוד החיסונים המשותף לארגוני ההצלה זק"א ואיחוד הצלה במסגרתו צוותי הארגונים שותפים למסע ההסברה להגברת המודעות לחיסוני הקורונה.

    בענף ההסברה של פקע"ר אופטימיים לנוכח מספרי המתחסנים שנמצאים בעליה, אולם עדיין פועלים בכל העוצמה כדי להביא את גרף המתחסנים למקסימום האפשרי.

    הדסק הדתי- חרדי בענף ההסברה פועל בשנה האחרונה להטמעת המסרים המסייעים למשירת החיים . בדסק יושבים אנשי מקצוע דתיים וחרדים המכירים את השיח, את הדגשים ואת אופן הטמעת המסרים בצורה הטובה ביותר בחברות הללו.

    מי שעומד בראש המערך, רב סרן (במיל') דני כהן, קצין ההסברה לחברה הדתית חרדית מסביר: "זיהינו אצל חלק מהציבור אווירה של 'בואו נמתין'… שב ואל תעשה. אנו מרכזים כרגע מאמץ הסברתי נרחב מאד כדי להבהיר שזו גישה מסוכנת. אין זמן. מדובר בהצלת חיים. בהצלת חיים אסור להמתין אפילו רגע אחד. זה לא הזמן ל"שב ואל תעשה" אלא ל"קום ועשה".

    בימים אלה פקע"ר החל במאמץ הסברתי רחב היקף לעידוד חיסונים שהפיקוד מוביל וצירף אליו את שני ארגוני ההצלה החרדים זק"א ואיחוד הצלה מתוך ראיה אסטרטגית כי מתנדביו העוסקים כל השנה בהצלת חיים, יסייעו כאן בהסברה.

    "אנשים שרואים מתנדב איחוד הצלה או זק"א דוהר ברכבו להציל חיים, מבינים שהוא במרוץ נגד הזמן. זה המצב שלנו עכשיו", אומר רס"ן דני כהן.
    "כל המחקרים מראים כי החיסון מציל בכמעט מאת האחוזים את המתחסנים ומונע הדבקה. ומנגד מחלקות הקורונה ובתי העלמין מראים מה קורה לחולי הקורונה. זהו מאמץ שאנחנו נדרשים לעשותו וחובה עלינו כיהודים חרדים להציל חיים פשוטו כמשמעו, את גודל חשיבות החיסונים גם ראינו אומר כהן בדבריהם של גדולי ישראל שהבהירו כי חובה על כל אחד ואחת להתחסן באופן מיידי".

    כהן, שבאזרחות עוסק באסטרטגיה ופרסום לציבור הדתי והחרדי, מכיר היטב את הניואנסים ומשתף כי בשנה האחרונה הוא מגויס לטובת הובלת ההסברה של פקע"ר לציבור החרדי.

    "ביצענו בשנה האחרונה מהלכים רבים שהותאמו במיוחד לציבור החרדי. לדוגמה הקמנו קו מידע ייעודי לציבור החרדי במוקד 104 שלוחה 6 המתעדכן כל העת באופן שוטף, בנוסף בפורטל החירום הלאומי הוקם אזור ייחודי עם כתבות ומאמרים בנושאי חירום והתמודדות עם מצבי חירום שונים כשהם מותאמים לחרדים ועוד מהלכי הסברה רבים.

    אנו יוצאים במהלכי הסברה יעודיים לחברה הדתית ומתואמים מול רשויות מקומיות המבקשות זאת.

    אחר מסממני הפגיעה הקשים מקורונה במגזר החרדי שתפסו כותרות הוא יהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א שאיבד בחודשיים האחרונים את אחיו ושני הוריו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

    "נרתמתי למבצע המדהים שיזם פיקוד העורף מתוך הבנה כי אנחנו כפסע לקראת היציאה מהמשבר וכל אדם שהתחסן ברור כי לא ידבק, ולא ידביק ובכך אנחנו מצילים חיים ממש"

    אנחנו, כאנשי חירום העוסקים בהצלת חיים ובכבוד המת ראינו כל כך הרבה טרגדיות בשנה האחרונה שהיו יכולות להימנע אילו היו מתחסנים, לצערי אנחנו נאלצים להתמודד עם פייק ניוז ומכחישי קורונה וחיסונים המפיצים סרטוני אימה באינטרנט.

    משי זהב מציין כי כלל מתנדבי הארגון ועובדיו מגויסים בימים אלה למען הצלחת הפרויקט והעלאת המודעות לחיסונים. "אם הצלנו נפש אחת עשינו את שלנו".
    מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק, שהארגון בראשו הוא עומד, נוטל חלק בקמפיין ההסברה לעידוד החיסונים מספר, כי מתחילת המשבר איחוד הצלה נכנס לעשייה בתחום, כשהדחיפה המשמעותית הייתה אשפוזו הממושך של יו"ר ומייסד הארגון אלי ביר שאושפז במשך כחודש ימים בארה"ב במצב קשה לאחר שנדבק בנגיף ומצבו היה בין חיים למוות ממש. "בארגון" אומר פולק "לקחו את העניין ברצינות של ממש" אנו הראשונים שהודענו כי מתנדב שלא יתחסן לא יוכל להשתתף בפעילות הארגון רק השבוע הודיעו ארגונים נוספים וסבתי חולים על צעד דומה ואני שמח שאנחנו הראשונים", אומר פולק.

    פולק נאנח כשאני שואל אותו על גיסתו הצעירה אם לשבעה המאושפזת כבר יותר מחודש ימים כשהיא מחוברת למכשיר אקמו ומצבה קשה מאד.
    "ברור לי" אומר אלי "כי אילו הייתה מתחסנת היא לא הייתה נדבקת והייתה היום בבית יחד עם בנה הפעוט שנולד זה עתה".

    אנחנו רואים את המוות ואת המאושפזים ומסתכלים להם בלבן של העניים, כארגון הצלה אנחנו פועלים כעת במניעה ולא בהצלה לאחר מעשה, ברור שזה הרבה יותר משמעותי וחוסך לכלום.

    במסגרת קמפיין ההסברה עוברים כלי רכב של פיקוד העורף זק"א ואיחוד הצלה בערים חרדיות ובשכונות חרדיות בערים מעורבות ומחלקים חומרי הסברה עם דבריהם של גדולי ישראל וכריזה הקוראת לתושבים לצאת ולהתחסן.

    "אני מאמין שנצליח בכך", מסכם דני כהן, "התגובות בשטח מלמדות כי הציבור מתעורר, מתחסן ובעז"ה נוכל להביט לאחור ולומר שהיה זה המאמץ האחרון בתחום הקורונה"



    0 תגובות