הדאגה של גדולי ישראל לעולם התורה נחשפת

    ארי טננבוים No Comments on הדאגה של גדולי ישראל לעולם התורה נחשפת

    עשרים ושש שנה לאחר פטירת מרן הגרש"ז אוירבך זיע"א נחשף המכתב בו הוא מבקש סיוע כספי מהג'וינט עבור עולם הישיבות: 'עולם הישיבות עומד בפני מציאות אכזרית' | סקירה

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו מציינים בהיכלי הישיבות ובעולם התורה, כ"ו שנים להסתלקותו לשמי רום, של מרן הגרש"ז אוירבך זיע"א. לא רבים יודעים, כי לצד היותו פוסק הדור, מרן הגרש"ז פעל רבות למען עולם התורה ואף עמד ביחד עם מרן הגרא"מ שך זיע"א, בראשות ועד הישיבות. בתוקף תפקידם כראשי נשיאות ועד הישיבות, דאגו השניים לתקציב של עולם התורה שנשען באותם ימים על תרומות משמעותיות שהעביר ארגון הג'וינט.

    במכתב ששיגרו לארגון הג'וינט בשנת תשל"ח, הם מציינים את המשבר הכלכלי החריף עמו מתמודד עולם הישיבות, בעקבות האינפלציה הגבוהה שהביאה לעלייה מטורפת במחירי מצרכי המזון: "המהפך במישור הכלכלי והכספי שפקד השבוע את הארץ-מעמיד את הישיבות, שגם מקודם לא שפר חלקן, בפני מציאות אכזרית מבחינת היכולת לכלכל את הוצאותיהן הנמצאות בגידול מתמיד רב ממדים ביחוד בתקופה האחרונה".

    מרן הגרש"ז מוכיח במכתב בקיאות גדולה בענייני שערי החליפין של המטבעות ומציע לארגון הג'וינט, להעלות את הקצבאות לישיבות בהתאם להעלאה שחלה בערך הדולר וכך גם לא יגרמו הוצאות נוספות לג'וינט וגם הישיבות יוכלו להנות מתוספת תקציבית משמעותית שתסייע להם בהתמודדות עם המשבר הכלכלי החריף.
    גדולי ישראל מסיימים את מכתבם, כי אין ספק בליבם שהג'וינט יענה לבקשה ומברכים את הנהלת הארגון על פועלם למען הישיבות הקדושות.

    הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תכניות חרדים ב'ג'וינט ישראל': "מפליא לראות את המסירות של גדולי ישראל למען עולם התורה. המכתב חושף את העול הכבד שנשאו על כתפיהם גדולי ישראל בימים של ראשית הקמת עולם התורה והשותפות החזקה והגדולה של הג'וינט בעזרה במשא זה. גם היום הג'וינט עומד לעזור ולסייע על פי בקשותיהם עצתם והכוונתם של גדולי ישראל".



    0 תגובות