אין שכחה לפני – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on אין שכחה לפני – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    מדוע אין תעודת אחריות להבטחות אחרי בחירות? | איך הופכים כל מעשה הגיוני נצרך ומתבקש לתעמולת בחירות פסולה?| והאם צריך לחשוש שלהקלות יהיה מחיר כבד? | התשובות לקוראי המחשבות

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבטחות נשכחות
    בילדותי אחד הממתקים שנתנו במתנה לילדים שקיימו את הבטחותיהם (ומודה שלא תמיד הייתי הילד הזה) היה חטיף שוקולד עם גיבנת שקרובים בלב ורחוקים גיאוגרפית מחו"ל נהגו לכנותו "הרים וגבעות". ולמה נזכרתי בזה פתאום? כי גם פוליטיקאים מבטיחים לפני בחירות הרים גבעות וממתקים בשפע ומוכנים לתת את הכל תמורת קול.

    אבל- וזה אבל גדול- הבעיה העיקרית היא שבניגוד להורים שמחנכים את ילדיהם שהבטחות חובה לקיים – פוליטיקאים נוטים לחייך בבושה למצלמה אחרי הבחירות ודווקא אז להגיד את האמת בגילוי לב נדיר ולהצהיר בגרסה מכובסת כלשהי של הודאה בטעות "הבטחתי, אך לא הבטחתי לקיים".

    בימים שלפני יום הבחירות ההבטחות המוגזמות שוברות שיאים של יצירתיות בלתי נגמרת ומבטיחים למצביעים הפוטנציאליים חיים בריאים מאושרים ומעושרים ואחרי הבחירות ההבטחות נעלמות לתהום השכחה והבוחרים מרגישים שנפלו בפח או שקולותיהם נזרקו לשם.

    בתפילות הימים הנוראים אנו מתוודים על חטאינו ואומרים למלך הקדוש: כי אין שכחה לפני כסא כבודך – ומתפללים שנצא זכאים בדין ושיזכרו זכויותינו שיגברו על עוונותינו. אך בממלכות בשר ודם אין שכחה לפני- אך יש את השכחה שאחרי העליה לגדולה.

    ראוי לכל מנהיג לעתיד לזכור את דברי המדרש היפה לפרשת המלך שזכיתי לשמוע ביום חתונתי מפי הרב המקדש הגאון הרב ישראל מאיר לאו שליט"א שהסביר כי כתוב בהלכות מלכים בתורה "והיה כשבתו על כיסא מלכותו" כי מלך ישראל חייב להבטיח לדאוג לעמו בכל יום כמו ביום הכתרתו שהבטיח להיות קשוב לצרכי העם ולדאוג להם לפני כל אחד אחר כולל עצמו. נקווה שהבטחה כזאת לא תשכח אחרי הבחירות.

    תירוץ תעמולתי
    רוצים פתרון פשוט וקל לשתק את המדינה ולא לקבל החלטות עד אחרי הבחירות? תעמולה אסורה.
    כל דבר שנעשה לצורך חיוני הופך אוטומטית לתעמולת בחירות ונאסר. פשוט.
    שיפוץ בתי כנסת ומקוואות? תעמולת בחירות
    הבאת חיסונים? תעמולת בחירות
    אישור חוקים להבראת המשק? תעמולת בחירות
    פיצויים לנפגעי המשבר הכלכלי והבריאותי? תעמולת בחירות
    ראיונות לתקשורת? תעמולת בחירות
    בחירות? תעמולת בחירות
    בקיצור – אין אפשרות לעשות כלום עד הבחירות ולרוב גם אחריהן –
    וכך נמצאה דרך נהדרת לשתק את הכל בקלות בנימוק נשלף במהירות של תעמולה פסולה.
    אם גם הטור הזה נחשב בעיניכם תעמולת בחירות – אתם רשאים להפסיק לקרוא אותו ברגע זה בתנאי שתצביעו ל…

    הקלה כבדה
    רבות דובר נכתב ופורש לעייפה הבעייתיות שבהטבות רק לחלק מהציבור כלומר למתחסנים ומחלימים ולא לכולם. ומה שאני יכול לנסות לחדש זה שגם כשמקלים זה לא אומר שהכל פשוט ופתוח וצריך לזכור שעם כל הכבוד לעידוד ההתחסנות ומבצע החיסונים המוצלח אף אחד לא עדכן את הוירוס או הגרסאות החדשות והנוראיות שלו שהזמן שלו נגמר וזה אומר שהסכנות טרם חלפו ושזלזול בהנחיות הבריאות בשל ההקלות עלול לעלות במחיר כבד חס וחלילה והשם ישמור ויציל.

    אז כדי לשמור על הבריאות של כולנו צריך לא רק להתחסן מהר אלא גם להמשיך לנהוג באחריות גם ללא מכונית ולהבין שזה לא רק עניין של לעשות סדר טוב יותר משנה שעברה בפסח אלא גם לשמור על הסדר הנכון ההגיוני והמתבקש כל הזמן.

    ברור שיש הרבה על מה ומי להתלונן ולכעוס אבל יהודי יודע שהכעס לא עוזר והתלונה מבוטלת בד"כ בהחלטת בג"ץ או בית דין עלום אחר שחושב שהוא יכול לנהל את העולם רק בגלל שמישהו נתן לו יותר מדי כוח.

    צריך לזכור תמיד שכוח גדול משמעותו גם אחריות גדולה- ולאדם הפשוט שמאמין שהעולם מנוהל בידי מלך העולם יש כוח לשמור עליו שלוש פעמים ביום כשהוא מייחל ליום בו יהיה השם למלך על כל הארץ ואז תורגש ההקלה האמיתית והשלמה.

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    0 תגובות