נתניהו בהצהרה עם קנצלר אוסטריה: "נקים קרן מחקר ופיתוח משותפת"

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו בהצהרה עם קנצלר אוסטריה: "נקים קרן מחקר ופיתוח משותפת"

    ראש הממשלה נתניהו בהצהרה משותפת עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת דנמרק: "אנחנו מדברים על הקמת קרן מחקר ופיתוח משותפת לישראל, אוסטריה ודנמרק, והשקת מאמצים משותפים לייצור משותף של חיסונים עתידיים. אני חושב שזה משהו שעלינו לעשות משום שכנראה נצטרך — ואני לא יכול לומר את זה בוודאות — אך סביר מאוד להניח שנזדקק להגנה גם בעתיד"

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו קיים היום (חמישי) בלשכתו בירושלים מפגש משותף עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן בנושא חיסונים נגד קורונה וקידום תאגיד משותף להקמת מפעל מחקר פיתוח וייצור חיסונים עתידיים לנגיף המסוכן והמוטציות החדשות שהתגלו לאחרונה.

    קנצלר אוסטריה אמר לרה"מ נתניהו כי העולם מסתכל על ישראל בהערצה בשל מבצע החיסונים הארצי המוצלח וראש ממשלת דנמרק כינה את ישראל מקור השראה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן ביקרו היום במכון כושר במודיעין ועמדו

    במהלך ביקור שקיימו במכון כושר במודיעין, במטרה לעמוד מקרוב על ניהול שגרת הקורונה בישראל על פי מודל התו הירוק, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רבים מהאנשים פה כבר עשו חיסון שני. אנו מגיעים למצב בו נסיים לחסן את האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 50, שבה היו כמעט 100% מהחולים הקשים ומקרי המוות. ראשית כדי להוריד את העומס על בתי החולים, יש לחסן את האנשים המבוגרים יותר".

    "בעוד כארבעה-חמישה שבועות, נסיים לחסן את כל בני ה-50 ומעלה. תוך שמונה שבועות, נסיים לחסן את כל האנשים בישראל שהם בני 16 ומעלה, פרט לאותם אנשים שלא מוכנים להתחסן בשום מחיר".

    "המסלול שאנו מובילים כעת וזה מה שאתם רואים כאן בחדר הכושר הזה, הוא הדרכון הירוק שמשמעותו היא שלא מחכים עד שכולם יתחסנו, אלא פותחים למעשה את הכלכלה והמדינה עם הדרכון הירוק ובמקביל מתקדמים עם החיסונים. זה מה שניתן לראות בישראל".

    "אני חושב שניאלץ לעטות מסכות למשך זמן. אנו לא יודעים לגבי המוטציות, יש וריאנטים שונים. אני חושב שעלינו להמשיך, עדיף להיות זהירים. אנשים יהיו יותר נכונים לעטות מסיכות אם הם ירגישו שהם חוזרים לחיים. זה מחיר קטן לשלם".

    לאחר מכן, כאמור, קיימו השלושה מפגש פסגה בירושלים בנושא החיסונים וקידום תאגיד משותף להקמת מפעל למחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

    מאוחר יותר נתנו השלושה הצהרות לתקשורת, ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרה: "אנחנו מדברים על הקמת קרן מחקר ופיתוח משותפת לישראל, אוסטריה ודנמרק, והשקת מאמצים משותפים לייצור משותף של חיסונים עתידיים. אני חושב שזה משהו שעלינו לעשות משום שכנראה נצטרך — ואני לא יכול לומר את זה בוודאות — אך סביר מאוד להניח שנזדקק להגנה גם בעתיד".



    0 תגובות