היועמ"ש לגנץ: לא אכריע כעת האם הרוטציה תהיה בתוקף במידה ולא תיבחר לכנסת

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש לגנץ: לא אכריע כעת האם הרוטציה תהיה בתוקף במידה ולא תיבחר לכנסת

    היועמ"ש מנדלבליט סירב לבקשת גנץ לגבש חוות דעת בנוגע להמשך תפקודה של ממשלת האחדות לאחר הבחירות באם כחול לבן לא תכנס לכנסת: "אין מקום לעת הזו להידרש לשאלה; כל הידרשות מטעמי לנושא זה בעיתוי הנוכחי עלולה חלילה להתפרש כניסיון להשפיע על הבחירות"

    פרצו או לא פרצו. בני גנץ צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סירב לבקשת יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, שביקש חוות דעת בנוגע להמשך דרכה של ממשלת האחדות הפריטטית והרוטציה במקרה שכחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה.

    במענה לפניית גנץ, כתב היועמ"ש כי הוא מנוע מלהכריע בשאלה בשלב זה, הן משום שמדובר בשאלה תיאורטית והן משום שהתערבותו עשויה להתפרש כניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות.

    "ביקשת לקבל את חוות דעתי בשאלה האם הסדר הפריטטיות אשר נקבע בחוק-יסוד: הממשלה עם כינון הממשלה ה-35 עומד בעינו גם במצב שבו ראש הממשלה החליפי איננו נבחר לכנסת ה-24, וזאת עד להקמתה של ממשלה חדשה. כמו כן, ביקשת לדעת האם לראש הממשלה עומדת במקרה כזה הסמכות לפטר את השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החליפי לאחר הבחירות", פותח היועמ"ש במכתבו.

    "במענה לפנייתך אבקש להבהיר", כתב מנדלבליט לגנץ "כי לעמדתי, אין מקום לעת הזו להידרש ולהכריע בשאלות האמורות, שהן כרגע בגדר עניין תיאורטי, המבססות עצמן על עובדות אשר יכול שכלל לא יתקיימו בפועל".

    "נוסף על כך, בנסיבות העניין, כל הידרשות מטעמי בנושא זה והבעת עמדה בנושא בעיתוי הנוכחי עלולה חלילה להתפרש כאילו באה להשפיע על השדה הפוליטי בסמוך מאוד למועד יום בחירות", כתב היועץ והוסיף: "מובן כי ככל שהשאלה תהפוך למעשית, אדרש לדברים כמקובל".



    0 תגובות