השרה גמליאל מציגה ריאות על המיכלית: "יש קשר ישיר לאיראן"

    איתי גדסי No Comments on השרה גמליאל מציגה ריאות על המיכלית: "יש קשר ישיר לאיראן"

    השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, חשפה פרטים חדשים על פרשת הפיגוע האקולוגי, "נפט גולמי הוא נשק" שביצעה המיכלית האיראנית מול חופי ישראל והציגה את מסלולה המדוייק של המיכלית, כולל תמונות | כל הפרטים

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרטים חדשים נוספים נחשפים בנוגע למסלול של מכלית הנפט Emerald, המחזקים את הראיות כי מקור הנפט הגולמי שזיהם את חופי ישראל הוא באיראן:

    השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל אמרה: "נפט גולמי בים הוא נשק שפועל נגד הסביבה ובריאות הציבור, נגד בעלי החיים ונגד החופים שלנו. אסור להקל ראש בנושא, כל ההתנהלות של האונייה מכוונת".

    השרה הבהירה, "יש כאן קשר ישיר לאיראן, לא קשר עלום. יש כאן מקום לדיון חירום של כלל הגופים הממשלתיים, כולל הגופים הבטחוניים, להבנה רחבה יותר של האיומים במים הכלכליים של ישראל שהם לא רק סביבתיים".

    מבדיקה שביצעה חברת TankerTrackers והועברה לידי המשרד להגנת הסביבה, עולה, כי המכלית Emerald, מקור הזיהום החמור בחופי ישראל, תועדה ב-17 בינואר אל מול האי האיראני ח'ארג במפרץ הפרסי. ההערכה היא כי בעגינה זו העמיסה המכלית נפט גולמי איראני שבסופו של דבר הגיע לחופי ישראל.

    בנוסף, נמצא אישור מצולם לפעולת העברת הנפט בלב ים בשטח הים הפתוח בין קפריסין לסוריה. למשרד הועבר תצלום לוויין שלפיו ב-14 בפברואר המכלית אמרלד העבירה נפט גולמי למכלית הנושאת דגל איראני בשם LOTUS.

    על רקע ההוכחות שמציגה היום השרה גמליאל. היום (חמישי) גורם ביטחוני אמר הבוקר ל'קול חי' כי לא ידוע על פעולת טרור שגרמה לזיהום הזפת בחופי ישראל. במערכת הביטחון גם תמהים על הדברים שכן למרות חשיבותו הרבה צה"ל ומערכת הביטחון כלל לא היו שותפים לחקירה הזו.

    צילומי הלוויין מראים את החבירה של שתי המכליות (STS) בלב הים, וככל הנראה פריקה של הנפט הגולמי האיראני למכלית.

    מסלול המכלית אמרלד, שזיהמה לפי המשרד להגנת הסביבה את חופי ישראל:

    • 17 בינואר 2021: מידע חדש, שלפיו המכלית אמרלד עוגנת ליד האי האיראני ח'ארג במפרץ הפרסי, ומעמיסה לפי ההערכה בנפט גולמי בהיקף של 112 אלף טונות. משם היא מקיפה את כל חצי האי הפרסי, דרך תעלת סואץ. היא מעדכנת את נתון השוקע שלה ל-14.3 מטרים באזור המפרץ הפרסי, מה שיכול להצביע על טעינת מטען מקסימלית בין התאריכים 14 ל-18 בינואר 2021.

    • 1 בפברואר 2021: האמרלד נכנסת לתחום המים הכלכליים של מצרים. לאחר מכן, אות האונייה נעלם ונקלט מחדש כ-23 שעות לאחר מכן, 230 מייל צפונית לנקודה שבה נעלמה – בנסיבות המצביעות על מעבר במים הכלכליים של מדינת ישראל. אות האמרלד אינו נקלט החל מתאריך זה, כ-50 מייל מהנקודה שבה אותר כתם הנפט.

    • 2 בפברואר 2021: צילום חדש של האמרלד במים הכלכליים של ישראל מערבית לחופי חיפה.

    • 5 בפברואר 2020: מיקום כתם הנפט שהתגלה, על-פי צילומי לוויין בדיעבד, כ-130 ק"מ מישראל.

    • 11 בפברואר 2020: תזוזת כתם הנפט מה-5 בחודש, 50 ק"מ אל מול חופי ישראל.

    • 3-14 בפברואר 2021: האמרלד חוברת לכלי שיט שאינו משדר, מערבית לסוריה. לאחר החבירה, שוקע האונייה מתעדכן מ-14.3 מטרים ל-8.5 מטרים. מכיוון שהמכלית לא נכנסה לאף נמל, הדבר יכול להעיד על העברת המטען בלב ים.

    • 14 בפברואר 2021: תמונת לוויין חדשה של האמרלד מעבירה מערבית לסוריה (באזור של בניאס) בשיטת STS (העברה מאונייה לאונייה) 750 אלף חביות של נפט גולמי איראני למכלית בשם LOTUS – ספינה סורית בדגל איראני (תחת סנקציות). שמה הקודם של ספינה זו הוא SANDRO.

    • 17 בפברואר 2021: גושי הזפת נוחתים בחופי ישראל ומזהמים את הטבע והסביבה.

    עוד עולה, כי האמרלד שינתה בדצמבר 2020 את הבעלות מלובית לבעלות ולניהול של חברה הרשומה באיי מרשל.

     



    0 תגובות