- רדיו קול חי - -

פרופ' גרוטו בריאיון לאחר הפרישה: "לא חושש מהמוטציה החדשה"

24 שעות לאחר שפרש מתפקידו המשמעותי במשרד הבריאות במהלך מגיפת הקורונה, פרופ' איתמר גרוטו בריאיון הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" מרגיע מפני החשש מהמוטציה החדשה שהגיעה מניו יורק ואומר כי לדעתו המוטציה לא יכולה לסכן את מבצע החיסונים, "בסוף יש הרבה מוטציות שנוצרות, גם בישראל וגן בעולם, ובסוף הם לא כאלה שמסכנות את החיסון, ייתכן ורק בעתיד יהיו כאלה ואז כבר כנראה יתנו עוד מנת חיסון".

פרופ' גרוטו צופה שתהיה בתקופה הקרובה עלייה בתחלואה, "אני צופה שתהיה עלייה בתחלואה, כי נפתחו מוסדות חינוך, עסקים, מסעדות והמשק ועוד. אבל נראה יותר חולים צעירים, כך שלא יהיו חולים קשים במספר גבוה שנצטרך לסגור בגלל זה את המשק" מסביר גרוטו.

על הדיונים מול הדרג הפוליטי מספר גרוטו כי כלל לא היו חילוקי דעות בגלל שיקולים פוליטיים כמעט, "הנקודות המקצועיות זה מה שמוביל בדיון, בשוליים יש שיקולים שהם מעבר וחלקם אף לגיטימיים, וגם אם יש פוליטיקאים שדואגים לצרכים של הציבור שלהם זה בסדר בשביל זה הם נבחרו. לפעמים יש ערך חיי אדם ויש ערכים שמתנגשים וזה בסדר. אבל אם יש מקרים חריגים של פוליטיקה זה קרה בשוליים".

על וועדת החריגים אומר גרוטו, "הוועדה לא היתה של משרד הבריאות, לכן אני לא יכול לתפוס צד. על פניו בוודאי שהיו חריגים לכאן ולכאן, לא יודע אם הייתה העדפה מסוימת א למגזר מסוים".