רבה של ירושלים הגר"ש עמאר: "ההכרה בגיור הרפורמי – אסון לאומי"

    אסתי פלד No Comments on רבה של ירושלים הגר"ש עמאר: "ההכרה בגיור הרפורמי – אסון לאומי"

    רבה של ירושלים הגר"ש עמאר בשיחה מיוחדת ל"מהדורה המרכזית" תוקף בחריפות את החלטת בג"ץ וקורא לעשות כל דבר אפשרי לבטל את הגזירה ותוהה מדוע הרפורמים צריכים גיור, "הרי עם מחתנים גויות עם יהודים" והמסקנה. התחלת התהליך המתוחכם להרס הגיור, "ההכרה בבתי הדין הפרטיים החרדים". ומה ענה לו הנשיא שמעון פרס ז"ל על השאלה מיהו יהודי?

    צילום: פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של ירושלים הגר"ש עמאר בשיחה ל"מהדורה המרכזית" תוקף בחריפות את החלטת בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי וקורא לעשות הכל בכדי לשנות את רוע הגזירה. הרב סיפר בפתח הריאיון, "אני 20 שנה נלחם בזה, והיו צעדים גם מול בית המשפט שלא כאן המקום לפרט".

    הגר"ש עמאר הוסיף וסיפר את תחילת הסאגה שהחלה דווקא לטובת החרדים, "אנחנו ידענו שהם רצו לתת הכרה לבתי דין פרטיים חרדים חשובים לגיור, ידענו שזה לא מאהבת מרדכי אלה הכנה. זה הולך להיות הדברים הכי חמורים בעולם" מזהיר הרב ומוסיף, "זה אסון לאומי ואני אומר את זה באחריות".

    הרב מבהיר כי "זה נזק גדול וצריכים להתפלל ולעשות כל מה שאפשר ואלה כל מה שבידם מחויבים לעשות כל מה שצריך מלחמה של מסירות נפש" אומר הגר"ש עמאר בנחרצות.

    הרב תוקף את המשחק השקרי שנקרא גיור רפורמי, "הרי מה שהם קוראים לו גיור רפורמי, אין תרמית גדולה מזה. גיור זה מושג הלכתי, זה לא עניין פוליטי. הרמב"ם אומר שגיור זה קבלת מצוות, כך הוכחתי. שעמדנו בהר סיני כולנו התגיירנו בקבלת התורה וכמובן עם מילה וטבילה. יש לי הרבה מה לומר על הרפורמים, אבל הם הרי מחתנים גויים עם יהודיות ויהודיות עם גויים, אז מה הם צריכים גיור? אלה רק להרוס אותנו מבפנים" זועק רבה של ירושלים בכאב רב.

    הרב קורא להכיר ברפורמים כעוד דת אבל לא חלק מהיהדות, "לבוא ולאומר פתאום שזה יהדות? יש שומרונים ודרוזים ויעשו גם להם רפורמים, אבל לא הם רוצים יהדות. זה בדיחה ואיך בית משפט יכול להרשות דבר כזה?" תוהה הרב בכאב, זה כוחו של יצר הרע "אין אדם עובר עבירה אלה אם כן נכנסה בו רוח שטות". אני לא אמצא לעולם מנוח לנפשי בדבר הזה".

    אנחנו צריכים לבכות ולהתחנן לפני ה' יתברך, שזה לא יביא במאבק של המגיפה הרעה הזו, ואנחנו עושים צומות ובכיות והם מצאו להם את הזמן לזה. הלוואי שיתעוררו וישובו אל ה'".

    הרב סיפר כי "שהנשיא המנוח שמעון פרס התארח אצלי בבית, אמרתי לו הרי אתה אדם חכם, מיהו בשבילך יהודי? רציתי לשמוע את דעתו, והנשיא המנוח השיב לי, "יהודי. זה מי שיש לו נכדים יהודיים".

     

     



    0 תגובות