מניעת סיכון: "מקדמים חקיקה לחיסון כתנאי לעבודה עם אוכלוסייה בסיכון"

    צבי טסלר No Comments on מניעת סיכון: "מקדמים חקיקה לחיסון כתנאי לעבודה עם אוכלוסייה בסיכון"

    ד"ר אלרעי פרייס עדכנה בדיון בוועדת החוקה: 5 חברות קיבלו אישור רגולטורי לבדיקות מהירות שיאפשרו גם לנבדקים להיכלל בתו הירוק

    בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור הסבירה היום (רביעי) לחברי ועדת חוקה כי התו הירוק תוכנן למתחסנים מחלימים ונבדקים אך כרגע לא ניתן לכלול נבדקים: "כשאנחנו עם אלפי מאומתים ביום, אם נציף את המערכת בבדיקות לתו ירוק כדי שאנשים יוכלו להיכנס למקומות, זה יקריס את המערכת, ולכן בשלב הזה זה לא אפשרי אבל אנחנו עובדים בשיא הכוח כדי לאפשר בדיקות מהירות".

    ד"ר אלרעי עדכנה כי "חמש חברות כבר קיבלו אישור רגולטורי ואנחנו מוציאים בימים הקרובים נוהל של איך מקומות יוכלו להפעיל תו ירוק יחד עם בדיקות מהירות ואז יהיה אפשרי שאנשים ירכשו בדיקות מהירות ויופעל תו ירוק".

    מתחשבים גם בילדים, "אנחנו מבחינתנו מנסים לקדם זאת כמה שיותר מהר גם בשביל אנשים שלא חוסנו וגם בשביל הילדים שלא יכולים להתחסן. המטרה היא לא להכריח אנשים להתחסן במניפולציה ולא להפריד משפחות בכניסה למקומות".

    ד"ר אלרעי התייחסה לנתוני התחלואה ואמרה: "אנחנו רואים נתוני תחלואה יציבים עם מקדם הדבקה סביב 1, ומה שנותן תחושה שאפשר להמשיך הוא מספר החולים הקשים שנמצא בירידה. רואים את האפקט של החיסון וזה מאפשר להתקדם. ברור לנו שהמספרים הללו לא יישארו לנצח ונראה פתיחה נרחבת יותר".

    על החשש מהדבקות בקרב עובדים לא מחוסנים אמרה ד"ר פרייס, "מנסים לקדם חקיקה שעובדים העלולים לסכן אחרים יחוסנו כתנאי לעבודה. מי שעובדים עם ילדים שלא יכולים להתחסן או עם אוכלוסייה מבוגרת שלמרות החיסון יכולה להידבק, או עובדים במקומות של תו ירוק, לא הגיוני שאנשים המפעילים את המקום יכנסו בלי חיסון החלמה או בדיקות".



    0 תגובות