בישראל מגיבים להחלטה בהאג: "פשיטת רגל מוסרית ומשפטית"

    איתי גדסי No Comments on בישראל מגיבים להחלטה בהאג: "פשיטת רגל מוסרית ומשפטית"

    בשראל מגיבים בנחרצות להחלטה השערורייתית של התובעת המוסלמית פאטו מנסודה הנמצאת בשלהי כהונתה ומנסה להתסיס את העולם כנגד ישראל. שר החוץ אשכנזי אמר בתגובה: "הופכים את בית הדין לכלי שרת בידי גורמים קיצונים ונותנים רוח גבית לארגוני טרור"

    צילום: פלאש 90
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכת הפוליטית בישראל סוערת, לאחר ההחלטה האנטישמית של התובעת הראשית בהאג המוסלמית פאטו בנסודה לפתוח בחקירה פלילית נגד מדינת ישראל, בגין פשעי מלחמה שביצעה במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014 בעזה וביו"ש.

    נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג: "החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך".

    הנשיא הוסיף, "אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, בשר מבשרה של המדינה שלנו, העומדים על משמר ארצם דור אחרי דור כחומה בצורה נגד מבקשי רעתנו. נעמוד אנחנו על המשמר כדי להבטיח שלא יפגעו בעקבות ההחלטה.

    שר החוץ, גבי אשכנזי תקף את החלטת בית הדין: "החלטת התובעת לפתוח בחקירה היא מעשה של פשיטת רגל מוסרית ומשפטית. מדובר בהחלטה פוליטית של תובעת בשלהי כהונתה, וניסיון לקבוע סדרי עדיפויות למחליף שלה, שהופכים את בית הדין לכלי שרת בידי גורמים קיצונים ונותנים רוח גבית לארגוני טרור ולגופים אנטישמיים".

    אשכנזי הבהיר כי "העובדה שארגון הטרור הרצחני, חמאס, מברך על ההחלטה, מעידה יותר מכל על היותה חסרת כל תוקף מוסרי. ישראל היא מדינה דמוקרטית בעלת מערכת משפטית עצמאית ואפקטיבית, שבכלל אינה חברה בבית הדין. ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל היא חריגה מהמנדט של בית הדין, ובזבוז משאבי הקהילה הבינ"ל ע"י מוסד מוטה שאיבד כל לגיטימציה, ופועל כגוף פוליטי ולא שיפוטי".

    שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה בתגובה להצהרת בית הדין הבינלאומי בהאג שתיפתח חקירה פלילית נגד ישראל: "בית הדין הבינלאומי בהאג הוא ארגון שטבול באנטישמיות ובשנאת מדינת ישראל. ההחלטה שלהם לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, בזמן שאנחנו נלחמים פה על קיום המדינה היהודית בארץ ישראל, היא פארסה".

    עוד אמר בנט, "אנחנו לא נתן לזה לעצור אותנו או את חיילי צה"ל או את מפקדיו מלהגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. ביטחון ונצח ישראל מעל הכל".

    יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, אמר בתגובה כי  "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון"

    בן גביר הוסיף, "זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".

    יו"ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ אמר בתגובה: "ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג. המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה. ישראל חייבת ממשלה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותניע מחדש תהליך שלום עם הפלסטינים. ללא קידום תהליך שלום, ראשי המדינה עלולים להיות חשופים להליכים משפטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הישראלי המרכזי: פתרון הסכסוך הישראלי -פלסטיני על בסיס חזון שתי המדינות".



    0 תגובות