בבית הר"י: כנס יסוד מרגש להקמת תלמוד תורה בשכונה החדשה

    ארי טננבוים No Comments on בבית הר"י: כנס יסוד מרגש להקמת תלמוד תורה בשכונה החדשה

    מעמד היסטורי: מוסדות 'סוכת דוד' ובני קהילת אחיסמך קיימו כנס יסוד לתלמוד תורה 'דרכי מנחם' במעונו של מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן שליט"א | "האירוע ראה אור לאחר מאמצים רבים של שר הפנים הרב אריה דרעי הפועל ללא לאות למען השכונה החדשה" כך נמסר | הפרטים המלאים

    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תקופה ארוכה שלא נערכו כינוסים במעונו של מרן הרב שלום כהן שליט"א עקב הקורונה, כעת, שהוכשרה השעה, התקיים בליל תענית אסתר כנס יסוד לתלמוד תורה 'דרכי מנחם' על שמו ולזכרו של הרה"ג מנחם בצרי זצ"ל מייסד ומנהל מוסדות 'סוכת דוד'.

    את הכינוס ההיסטורי כיבדו בנוכחותם שר הפנים הרב אריה דרעי, הגר"ש ביטון רב העיר לוד הנבחר, רבני הקהילות בשכונת גני איילון, נציגי התנועה בעיר לוד הרב מאיר אסולין ומנהל תחום חרדים הרב בני סיתאלכיל. עמם היו מנהל מוסדות 'סוכת דוד' הרב יעקב בצרי והמפקח הרב יצחק שיש שהתקבלו בשמחה ובחביבות רבה על ידי מרן ראש הישיבה שליט"א.

    את המעמד פתח המנהל הרב יעקב בצרי, שעמד בדבריו  על הזכות הגדולה בהקמת הת"ת לבני אברכים בשכונה החדשה על שמו ולזכרו של הרב מנחם בצרי זצ"ל. הרב בצרי הודה בשם כולם לרב אריה דרעי על כל פועלו למען כלל המוסדות בירושלים ובבית שמש, ובפרט בתלמוד תורה החדש באחיסמך, אשר בהשתדלותו הנמרצת  מתחיל את דרכו במקום נאה במיוחד, מרווח ומרחיב את הדעת. כן הודה לראש העיר עו"ד יאיר רביבו ולמשנה לראש העיר ר' מאיר אסולין ור' בני סיתאלכיל וגב' ש. כהן מאגף החינוך החרדי בלוד, על שנתנו את ליבם למען הקמת והצלחת הת"ת החדש.

    שר הפנים הרב אריה דרעי שליט"א גם הוא נשא דברים והביע קורת רוח על התפתחות השכונה בהקצאת בתי כנסת לקהילות האברכים במקום. כן עמד על החשיבות הגדולה של הקמת תלמוד תורה 'דרכי מנחם', כאשר נבחרו לכך מוסדות 'סוכת דוד', בהמלצת המנכ"ל חיים ביטון שאף הוא מבוגרי הת"ת, בשל ניסיונם העשיר והוותיק, מייסודו של הרב מנחם בצרי זצ"ל, וראוי הוא לכך שיקרא הת"ת החדש על שמו.

    "הקמת הת"ת הוא נדבך נוסף בחיי הקהילות הקדושות באחיסמך, שכזכור התקיים כנס יסוד להקמת קהילה לבני התורה בשכונה וקיבלו את ברכת הדרך ממרן ראש הישיבה שליט"א", אמר הרב אריה דרעי. "כעת אנו זוכים לאחר מאמצים מרובים של הנציגים שלנו מאיר ובני להקמת הת"ת במבנה מפואר ורחב ידיים, אשר בשונה מהרבה מקומות בארץ – שם יש מצוקת מבנים, כאן השיגו מבנה מפואר ומאובזר, והכל לרווחתם של תינוקות של בית רבן", ציין הרב דרעי בסיפוק רב.

    ברכות מיוחדות נשלחו במעמד למנכ"ל הרב חיים ביטון על השתדלותו הרבה ובדאגתו לכל פרט ופרט עד לתוצאה המבורכת.

    לאחר מכן נשא דברים הרב שלמה אלימלך, שעמד על כך שכל הצלחת השכונה ברוחניות וגשמיות תלויה בהקמת מקומות ומוסדות תורה. בדבריו הודה ליו"ר התנועה הרב אריה דרעי, שעוד קודם אכלוס השכונה – ישב עם כל הנצגים וכל הנוגעים בדבר שיקומו קהילות ומוסדות לימוד לבני התורה תושבי השכונה. "ובזכות הגיבוי של התנועה זוכים אנו שברוך ה' ישנה התפתחות מרשימה בקהילות בשכונה, והקמת הת"ת הוא נדבך נוסף וחשוב בבנינה הרוחני של השכונה", אמר.

    בהתרגשות וחרדת קודש האזינו הנוכחים למשא המרכזי היוצא מפי כהן גדול מרן ראש הישיבה שליט"א אשר לכבוד המעמד הרחיב בדבריו בענינא דיומא, ואת הלקח שאנו לומדים מהמגילה – שהקב"ה מנחה אותנו על כל צעד ושעל. בזכות שמרדכי כינס את ילדי ישראל – הם זכו לישועה.

    עם סיום המעמד, חתם ראש הישיבה על מגילת היסוד וברך ברגש רב: "יהי רצון שתזכו לחנך את הדור, ותזכו לברכה והצלחה בכל מכל כל". לאחר מכן ברך בחמימות רבה את כל אחד ואחד מהמשתתפים שעברו לפניו.

    צילום סטילס: קובי הר צבי.


    0 תגובות