פרופ' אפק: "לא יודעים אם מחוסנים ומחלימים יכולים להדביק"

    אבי יעקב No Comments on פרופ' אפק: "לא יודעים אם מחוסנים ומחלימים יכולים להדביק"

    המשנה למנכ"ל ביה"ח שיבא, פרופ' ארנון אפק בראיון לקול חי: "אנחנו לא באמת יודעים האם אדם שחוסן או החלים יכול עדיין להדביק אחרים, גם כשאין לו תסמינים, אז לכן הם לא פותחים ומאפשרים הכל. זו השאלה גדולה"

    פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    המשנה למנכ"ל ביה"ח שיבא, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק מסביר מדוע לא פותחים את המשק כולו באופן חופשי למתחסנים ומחלימים: "זה הרבה יותר מורכב ממה שאנחנו חושבים", אומר אפק. "משרד הבריאות מוטרד בגלל המוטציות, בגלל שאנחנו לא באמת יודעים האם אדם שחוסן או החלים יכול עדיין להדביק אחרים, גם כשאין לו תסמינים, אז לכן הם לא פותחים ומאפשרים הכל. זו השאלה גדולה".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, אומר פרופ' אפק, כי "פתיחת הגבולות לישראלים השבים מחו"ל היא נכונה וצודקת. המצב שהיה קודם היה לא ערכי. אסור לעצור ישראלים מלחזור למדינה. אבל כמובן שצריך להתנהג באחריות. קודם כל, לבצע אכיפה של הבידוד למי ששב מחו"ל. אני לא מקבל את העובדה שזה לא אפשרי. צריך גם פשוט להתחיל לבדוק את כל האנשים ששבים מחו"ל, לראות שהם שליליים".

    עוד אומר פרופ' אפק: "מקדם ההדבקה משקף בסוף כמה אנשים אדם אחד מדביק ואנחנו חייבים לשמור אותו פחות מ-1. יש מה שאנחנו קרואים 'חיסון עדר' – אדם חולה נפגש עם מאה איש, בעבר כל המאה האלה היו נדבקים, עכשיו לפחות 54.5% מהם עם פוטנציאל הרבה יותר נמוך להידבק ולחלות. נשארת עדיין השאלה האם הם עדיין יכולים להידבק ולהדביק, אני מאמין, לא יודע בוודאות, שאם בכלל זה אפשרי שהם ידביקו – זה יהיה הרבה הרבה פחות מהרגיל. את זה צריך לבדוק ולגלות. אם נגלה שהאנשים האלה גם לא יכולים להידבק ולהדביק אחרים. אז באמת גם משרד הבריאות יכול לחשוב קצת פחות להוריד שוב את הברקסים מנתב"ג".

    לדבריו "צריך למצוא פתרון לנתב"ג. בעיני זה לא ערכי שאתה לא נותן לישראלים לשוב ארצה למולדתם בצורה מאורגנת ומסודרת עם בידודים. יש דרך לעשות את זה מבלי לסכן אנשים".



    0 תגובות