דרעי בריאיון: "לא ניכנס לממשלה הבאה בלי שנעביר את חוק הגיור"

    אסתי פלד No Comments on דרעי בריאיון: "לא ניכנס לממשלה הבאה בלי שנעביר את חוק הגיור"

    יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מבהיר בביטחון מלא כי לגוש הימין יהיה מעל 61 מנדטים להקמת ממשלה ואומר כי "ש"ס היא המפלגה שיש לה פוטנציאל הכי גבוה להביא קולות נוספים" | על המחדל בירושלים: "לא השתתפתי בהצבעה הזאת. זה החלטה אומללה. לחסום משפחות ואנשים בלי להודיע לפני?"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן ותקף את התערבות בג"ץ בהחלטה שפוגעת בזהותה היהודית של המדינה, והשיב על הטענה כי  "למה היו צריכים בבג"צ לחכות 15 שנה? למה לא דחו את זה מיד? לדבריו, "כמו שיש במדינת ישראל את משרד הבריאות, זה ברור שיש לגיורים גוף אחד, את הרבנות הראשית".

    דרעי הוסיף ותקף את התנהלות השופטים, "זה חמור מאוד ההתנהלות שלהם – ביקשתי לפחות לעכב את ההחלטה עד אחרי הבחירות, כדי לתת לי לקדם את החוק שהתחלתי". דרעי התחייב, "אנחנו לא ניכנס לממשלה הבאה בלי שנעביר את החוק. הרי אני קידמתי חוק וזה כבר עבר בוועדת שרים". דרעי האשים בהכשלת החוק את כחלון ושו"ת, "מי שעצר את זה אז היו ׳ישראל ביתנו׳ וכחלון ששמו ווטו".

    על רקע הסקרים שלא נותנים הכרעה לאף גוש, אומר דרעי בנחרצות, "אני אומר זאת בביטחון, למחנה גוש הימין יהיה 61 מנדטים". דרעי מעדכן, "הסקרים מראים לנו על 58-59 מנדטים לגוש ויש עדיין 15% מתלבטים. רה"מ הבא יהיה בנימין נתניהו ובעז"ה נקים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתעבוד שנים רבות" הבטיח דרעי.

    השר דרעי תוקף את הממשלה הנוכחית ומסביר את הסכנה בממשלה שוויונית, "הממשלה הפריטטית זה הטעות הכי קשה שהכרנו. אני יוצא עכשיו מדיון הקבינט, זה נורא ואיום לנהל דיונים חשובים במצב כזה".

    דרעי רואה עלייה בבחירות הקרובות לש"ס, לדבריו, "ש"ס היא המפלגה שיש לה פוטנציאל הכי גבוה להביא קולות נוספים. רק עכשיו כשאנחנו מדברים מתחיל אירוע ענק לנשים עם מעל 5000 נשים בזום. זה קהל חדש שלא הכרנו בהיקפים כאלו" אומר דרעי.

    דרעי שב ומספר על הדיונים שהיו לקראת המחדל הענק בירושלים בפורים, "ביום חמישי התנהל דיון בממשלה על פורים בי-ם, דיברתי שם בחריפות על כך שזה יהיה טעות קשה לסגור את התחבורה". דרעי מוסיף, "הצעתי לשרת התחבורה רגב להתייעץ עם הסגן שלה אורי מקלב שמבין את הרגישות, היא התחייבה שתעשה זאת".

    דרעי מוסיף ומבהיר, "לא השתתפתי בהצבעה הזאת. זה החלטה אומללה, כך לחסום משפחות ואנשים בלי להודיע לפני? לעשות סלקציה לחרדים בלבד במחסום? איפה ראינו דברים כאלו?" דרעי שיבח את ח"כ מרגי, "יפה עשה ח"כ מרגי שלא ויתר לנציגי המשטרה והעמיד אותם במקום".



    0 תגובות