הקבינט אישר: 3,000 נכנסים מידי יום לישראל; טיסות לחו"ל למחלימים

    איתי גדסי No Comments on הקבינט אישר: 3,000 נכנסים מידי יום לישראל; טיסות לחו"ל למחלימים

    על פי החלטות הקבינט, השבים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי או במלונית, המחוסנים והמחלימים ידרשו לבדיקות קורונה | והגברת האכיפה על מחויבי בידוד

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) את קבינט הקורונה כדי להמשיך ולדון במתווה כניסה ויציאה לישראל וממנה. על רקע התפשטות המוטציות בעולם והחשש לכניסת נשאי מוטציות לארץ, ראש הממשלה דרש להחמיר את מתווה הכניסה והיציאה לישראל. השרים אישרו עקרונית את המתווה הבין משרדי של התחבורה והבריאות.

    על פי המתווה החדש: תתאפשר כניסת עד 3,000 אזרחים ישראלים החל מיום ראשון הקרוב. על פי מתווה תעופתי ובהיקף טיסות שיקבעו ע"י משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות.

    כמו כן, כניסת עולים חדשים תימשך במתכונת הקיימת. מספר זה יכלול גם את העוברים במעברים היבשתיים, בהתאם לתיאום שיבוצע בין שרת התחבורה ושר הפנים.

    בנוסף אושר עקרונית, לחייב ישראלים החוזרים מחו"ל בבידוד ביתי ע"פ הנחיות משרד הבריאות לרבות בעניין הבדיקות המקדמיות, מלבד אזרחים מחוסנים או מחלימים שגם הם יידרשו לעבור בדיקות בלבד.

    הקבינט אישר לאכוף את הבידוד הביתי בצורה ממוקדת ע"י המשטרה ולתעדף את משימת אכיפת בידוד לחוזרים מחו"ל בעדיפות עליונה. לצורך כך, אושר להקצות למשטרת ישראל את המשאבים הנדרשים לביצוע משימת האכיפה בדגש על תוספת עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לביטחון פנים.

    בקבינט אושר גם להמשיך ולקדם את האמצעים הטכנולוגיים (צמיד המעקב) ואת החקיקה הנדרשת לשימוש בהם לאכיפת בידוד ביתי. כמו כן, למי שאינו יכול לקיים בידוד ביתי יעמד לרשותו מלוניות בידוד.

    למחוסנים תתאפשר טיסות מישראל למספר יעדים, בהיקף הטיסות שיקבע ע"י שרת התחבורה ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות, ובמקביל להפעיל ועדת חריגים ליציאה מישראל שתדון בבקשות של אזרחים המבקשים לצאת שאינם מחוסנים.

    כמו כן, ועדת ההיתרים הקבועה של משרד הפנים, לטיפול בבקשות של מי שאינם אזרחים ישראלים תמשיך לפעול. בנוסף יבחנו הכשרות שדות תעופה נוספים לטיפול ביוצאים והשבים.

    משרדי הבריאות, התחבורה והתיירות יעבדו יחד בכדי לגבש תוכנית לכניסה עתידית של תיירים מחוסנים, שתובא בבוא העת לאישור הקבינט. חשוב להבהיר כי התקנות יובאו לאישור הממשלה בהתאם עם סיום העבודה עליהן.



    0 תגובות