- רדיו קול חי - -

למרות סגירת השמיים: 3 מקרים של המוטציה הניו יורקית אותרו בישראל

משרד הבריאות מעדכן היום (שלישי) כי בבדיקה שנערכה במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותרו באמצעות תהליך ריצוף, 3 מקרים עם הוריאנט הניו יורקי. מדובר בשלושה חולים כולם בני משפחה אחת.

הזן הניו יורקי התגלה לפני כשלושה חודשים בעולם ומצוי בעיקר בניו יורק ארה"ב. מספר חברות המייצרות חיסונים הודיעו כי הם מייצרות חיסונים נגד המוטציות החדשות. עד כה החיסון של חברת פייזר התמודד בהצלחה על כל המוטציות שהתגלו עד כה.

בנוסף, אותרו 2 מקרים, בתהליך ריצוף של הוריאנט 1.525, שמקורו באפריקה ומצוי בריצופים באנגליה, ארה"ב ניגריה וירדן.

איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל פרסם כי וריאנט חדש של נגיף הקורונה שזוהה לאחרונה בניו יורק מכיל מוטציה שמאפשרת שלו לחמוק מהמערכת החיסונית של הנדבק ולפלוש לגופו. כמו כן הוא משפיע על יעילות טיפולים בנוגדנים חד-שבטיים (monoclonal antibody treatments). תת הזן הזה נמצא בכמה דגימות שנעשו עוד בנובמבר, אבל עתה מתפשט במהירות בעיר שבה עד כה ניתנו כמיליון חיסונים, לא כולם עדיין כמנה שנייה.

שני מחקרים נפרדים שנעשו בארה"ב זיהו את הוריאנט החדש שמתפשט בעוד אזורים בצפון-מזרח ארה"ב, בסמוך לניו יורק. תת הזן הזה מסומן B.1.526 שמסמן את מיקום המוטציה. המוטציה שהתגלתה בתת זן זה דומה למוטציה המאפיינת את הוריאנט הדרום אפריקאי שגם הוא גילה עמידות מסוימת מפני חלק מתרכיבי החיסון הנמצאים כבר בשימוש.