נפתח הכנס השנתי של ראשי נציגויות ישראל באסיה והפסיפיק

    שלמה ריזל No Comments on נפתח הכנס השנתי של ראשי נציגויות ישראל באסיה והפסיפיק

    שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ ההודי, סובראמניין ג'יישאנקר, פתחו במשותף את הכנס השנתי של ראשי נציגויות ישראל באסיה והפסיפיק

    צילום: משרד החוץ
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר נפתח הכנס השנתי של ראשי נציגויות ישראל ביבשת אסיה במעמד שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ ההודי סובראמניין ג'יישאנקר. הכנס הווירטואלי יימשך שלושה ימים ויעסוק ביחסי ישראל עם מדינות יבשת אסיה והפסיפיק בדגש על קשרי הכלכלה והמסחר, כמו גם בהזדמנויות שנוצרו בעקבות הסכמי אברהם ובאיום האיראני.

    השר אשכנזי ניצל את הכנס כדי לקיים מפגש וירטואלי עם כלל שגרירי ישראל ביבשת וקיים עימם שיח פתוח ועדכן אותם על ההתפתחויות האזוריות, הדיאלוג עם ארה"ב והמאבק בקורונה.

    לאחר השיח עם השגרירים, נפתח הכנס במושב משותף את שר החוץ ההודי סובראמניין ג'יישאנקר כאורח הכבוד של הכנס.

    שני השרים שוחחו עם ראשי הנציגויות על חשיבות יחסי ישראל-הודו המציינות בשנה הבאה 30 שנים לכינון היחסים ביניהן.

    השר אשכנזי: "הודו היא מעצמה ושותפה אסטרטגית עבור ישראל. בשנה הבאה נחגוג 30 שנות יחסים דיפלומטיים בין המדינות. היחסים בינינו מבוססים על הבנה של אינטרסים משותפים המשלימים זה את זה ויוצרים כר נרחב לשיתופי פעולה בתחומי הביטחון, מים, חקלאות, בריאות, ומרכזי מצוינות".

    שר החוץ ההודי, סובראמניין ג'יישאנקר, אמר בדיון: "יחסי הודו ישראל עוברים שינוי מהותי. ישראל רלבנטית להודו בתחומי רבים, מים חקלאות, חדשנות ועוד. הודו תשמח להשתלב במציאות החדשה שהסכמי אברהם יצרו, שמהווה עבור הודו פוטנציאל אדיר שיש למצוותו".

    גלעד כהן, סמנכ"ל משרד החוץ לענייני אסיה והפאסיפיק: "יבשת אסיה היא מנוע הצמיחה העולמי ומשרד החוץ מייחס חשיבות הולכת וגדלה לדיפלומטיה הכלכלית על כן חלק נכבד מהכנס יוקדש לסוגיות סחר, יצוא אזרחי וביטחוני, השקעות וייצוא אנרגיה עמ למצוא הזדמנויות באסיה עבור המשק הישראלי".



    0 תגובות