הרב יצחק פרץ: "מטרת שופטי הבג"ץ – שלא תהיה כאן מדינת יהודית"

    אבי יעקב No Comments on הרב יצחק פרץ: "מטרת שופטי הבג"ץ – שלא תהיה כאן מדינת יהודית"

    ראש מינהל הגיור הממלכתי לשעבר, הרב יצחק פרץ בראיון ל'קול חי': "שופטי הבג"ץ לא רוצים מדינה יהודית אלא מדינת כל אזרחיה; השר לשעבר משה ניסים רצה להשליט את הדרך הרפורמית על הגיור כולו"

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ראש מינהל הגיור הממלכתי לשעבר, הרב יצחק פרץ תוקף את שופטי הבג"ץ על רקע פסיקתם בנושא הגיור וטוען כי מטרתם היא להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה: "המטרה של שופטי הבג"ץ היא לשנות את עם ישראל. הם רוצים לעשות שהיהודים יהיו מיעוט ונהיה מדינה ככל המדינות. כמו שרצה הרצל. זו המטרה שלהם. זו אידיאולוגיה. אתמול שמעתי את אחד השופטים אומר ששופט צריך להביא את הערכים שלו. הערכים שלו זו המטרה, לשנות את המדינה – להיות ככל העמים".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, אומר הרב פרץ: "הם לא רוצים מדינה יהודית, אל רק דמוקרטית. המטרה שלהם להשליט את דעותיהם".

    הרב פרץ אומר כי "לצערי הרב הרבנים הראשיים ניסו לדחוף להעברת חוק גיור ממלכתי, אבל באו אנשים דתיים ואמרו שהרבנים הראשיים לא מבינים כלום".

    הרב פרץ מפנה אצבע מאשימה לשר המשפטים לשעבר משה ניסים: "שמו יהודי עם כיפה גדולה מאוד, משה ניסים, אמרו לו 'בוא תעשה מתווה' והוא רצה לעשות את החרדים רפורמים. הוא רצה לנתק את כל הדיון מהרבנות הראשית, שהנישואין לא יהיה להם קשר לרבנות הראשית, גם כשכל הרבנים דיברו איתו הוא אמר אני מבין יותר מכולכם".

    לדברי הרב פרץ: "הוא רצה שהדתיים יהיו רפורמים. אם אתה הולך לעשות גיור כהלכה ומתווה אותו כמו שעושים רפורמים – זה יהיה גיור רפורמי. הוא רצה להכניס דיינים אחרים ושלא יבחרו על ידי הרוב הדתי. והוא עוד צועק שהרבנים הראשיים אשמים בכל, בזמן שהוא זה שאשם".

    פנינו לשר המשפטים לשעבר עו"ד משה ניסים לקבלת תגובה לדברים ובשלב זה טרם נענינו, לכשתתקבל נצרפה מיד.



    0 תגובות