בשמאל מברכים על החלטת בג"ץ: "שוויון מלא"

    איתי גדסי No Comments on בשמאל מברכים על החלטת בג"ץ: "שוויון מלא"

    במפלגות השמאל בירכו על החלטת בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי לחוק השבות. ואיך הגיבו בתקווה חדשה?

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד רוב נבחרי הציבור בישראל זועמים על החלטת בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי והקונסרטיבי, החלטה שתביא לפגיעה קשה במדינת ישראל כמדינה יהודית דבר שעלול להביא לעלייתם של מיליוני גויים לישראל בקלות רבה, להתבוללות והרס המדינה היהודית. בשמאל דווקא בירכו על החלטת בג"ץ שכינו אותה שוויוניות.

    ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בירך על פסיקת בג"ץ: "מברך על פסיקת בג״ץ בנושא הגיור. ישראל צריכה להשוות באופן מלא את זכויות כל זרמי היהדות – אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיביים. כולנו צריכים לחיות פה יחד מתוך סובלנות וכבוד הדדי. ממשלה שפויה תשים קץ למצב שבו דווקא ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין חופש דת ליהודים".

    במפלגת תקווה חדשה לא תקפו את פסק הדין אלה תקפו דווקא את הממשלה, ואומרים כי ילמדו את פסק הדין, ובכך נמנעו למתוח ביקורת קשה על בג"ץ. מתקווה חדשה נמסר: "פסק הדין של בג״צ הוא תוצאה של חוסר יכולת קבלת ההחלטות של ממשלת נתניהו במשך למעלה מעשור בנושא, המאפיינת את התנהלותה בכל התחומים. וועדת נסים, שמונתה ע״י נתניהו, הציעה מתווה הגיוני לפתרון – אך גם לאחר המלצותיה נתניהו נמנע אפילו מדיון ומקבלת החלטות בנושא. עתה נלמד את פסק הדין והשלכותיו".

    במפלגת העבודה בראשות מירב מיכאלי בירכו על ההחלטה ומסרו: "מפלגת העבודה תמשיך במאבקיה למען חברה פלורליסטית ושיוונית, המכירה בכל הזרמים ביהדות. לא בכדי, הרב גלעד קריב שהיה בין מובילי המאבק בעשרים שנה האחרונות נמצא בצמרת רשימת המפלגה לכנסת ישראל".

    עוד נמסר, "בזכות מאבקו של הרב קריב ושותפיו, אזרחים ותושבים רבים החיים בישראל יוכלו להירשם כיהודים".

    יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה להכרת בג"ץ בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי: "החלטה מבורכת וחשובה. הגיע הזמן שישראל תשתחרר מכבלי מונופול הרבנות שמתנהלת על פי זרם דתי צר, ותקבל בזרועות פתוחות גם את מי שבחרו להצטרף ליהדות דרך הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי. ליהדות גוונים רבים – ישראל היא ביתם של כל היהודים ולא מדינת הלכה".

    בתנועה למשילות ודמוקרטיה תקפו את החלטת בג"ץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים שנעשו בישראל: "בית המשפט כהרגלו מנצל את חולשת המערכת הפוליטית ורגע לפני בחירות משחרר פסק דין שנוי במחלוקת גדולה, בעתירות שממתינות כבר 15 שנה. המחוקק אמנם נושא באחריות לכך שלא השכיל לטפל בסוגיה בעצמו, ובכך פתח את הפרצה שדרכה נכנס בית המשפט בנעלי המחוקק".

    עוד נמסר: "במקרה זה מדובר בכניסה של בית המשפט לתפקיד המחוקק באופן מודע, כאשר הוא ממלא "לאקונה" – חסר בחוק, שברור גם לו עצמו שנמצא באחריות המחוקק בלבד".

    לכן אומרים בתנועה כי "על חברי הכנסת לזכור כל העת שהימנעות מקבלת החלטות מצידם תנוצל תמיד על ידי המערכת המשפטית לעיצוב אופיה של מדינת ישראל בדמותה".



    0 תגובות