יהדות התורה וש"ס: "נפעל נגד האקטיביזם השיפוטי"; זוהר: "אסון"

    איתי גדסי No Comments on יהדות התורה וש"ס: "נפעל נגד האקטיביזם השיפוטי"; זוהר: "אסון"

    ראשי יהדות התורה הגיבו להחלטת בג"ץ להכרה בגיורים הרפורמים לחוק השבות והבהירו כי יפעלו מיד לאחר הבחירות, "יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בעם היהודי". פרוש: "החוק להגבלת כוחו של בג"ץ יהיה תנאי לכניסה לממשלה עתידית"

    דרעי, גפני וליצמן צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פסק הדין החמור והדרמטי של בג"ץ היום בראשות הנשיאה חיות, המאיים על אופייה היהודי של המדינה ועלול להביא לעלייתם של מיליוני גויים שיצטרכו לעבור דרך "הגיור הרפורמי" כשער כניסה זריז לישראל.

    ראשי 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן הוציאו הודעה מיוחדת בתגובה לפסק המסוכן: "החלטת בג"צ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית. במשך כל הדורות ידע עם ישראל להכיר בדתו ובאמונתו ללא זיופים וחיקויים, וכך זה יימשך גם לעתיד".

    ראשי המפלגה הבהירו כי "יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

    מוקדם יותר הגיב השר דרעי להחלטת בג"ץ והתחייב, "אני מתחייב שהממשלה הבאה לא תקום בלי שיחוקק חוק שרק גיור ממלכתי יוכר בישראל".

    יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר יצא נגד החלטת בג"ץ ואמר, "החלטת בג״ץ שערורייתית, היא עוד תביא עלינו אסון. כל אדם ברחבי העולם, ייגש לרב רפורמי ויקבל אישור לעלות ארצה בתוך 30 ימים. ברור שבתוך זמן קצר, ישראל כבר לא תהיה יהודית ודמוקרטית. היום יותר מתמיד הציבור חייב להכריע מי ינהל את המדינה, אנחנו או בג״ץ". זוהר הוסיף כי מפתיע שלפיד מוחא כפיים על ההחלטה?

    שר הדתות יעקב אביטן בתגובה להחלטת בג״צ אמר, "העם היהודי לא מכיר ברפורמים ולא בגיורהם המגוחכים. במשך אלפי שנים שמרו היהודים על יהדותם על פי ההלכה וזה מה ששמר עליהם לאורך כל הגלויות".

    עוד הוסיף, "אבסורד לגלות שדווקא במדינת היהודים קמים שופטים ובמחי החלטה אומללה אחת שומטים את הקרקע מתחת למדינה היהודית. אבל זה לא יעזור להם. ש״ס שמובילה את דגל המדינה היהודית תוביל בכנסת הבאה חוק שיבטל את ההחלטה ותשאיר את הסטטוס קוו על כנו".

    סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר על הכרת בג"צ בגיור הרפורמי: "התפרקותם של שופטי בג"ץ שוברת שיאים, 'הכרה' של בג"ץ אינה מעלה ואינה מורידה, והגרים הללו יהיו לכל היותר 'יהודים של בג"ץ'. החוק להגבלת כוחו של בג"ץ יהיה תנאי לכניסה לממשלה עתידית".

    יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר בתגובה לפסק הגיורים, "פסק הדין החמור היום פותח פתח מסוכן שיאפשר להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה. בבחירות הקרובות עם ישראל יכריע בין ממשלת ימין שתחוקק פסקת התגברות, תערוך רפורמה במערכת המשפט ותשמור על הזהות היהודית שלנו – לבין ממשלת שמאל מסוכנת שתאפשר לבג"ץ להמשיך לשלוט ולמחוק כל סממן יהודי במדינה".

    ח״כ משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה להחלטת בג״ץ הגיורים: "כבוד ראש הממשלה נתניהו! פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם "בקשיש" לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכח חוק השבות".

    לכן אומר ארבל, "רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי תעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו".

    חה"כ אוריאל בוסו אמר בתגובה להחלטת בגץ: "הכרה בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים היא עוד פרק של ניתוק מוחלט מהמסורת והיהדות וכל מה שביניהם,המלחמה של ש"ס מול ההחלטות האלו תמשך ככל שידרש בכל הכלים הנדרשים, כדי שחגים יהיו חגים,יהדות תהיה יהדות, ומסורת תהיה מסורת, עם ישראל חזק מכל החלטה שמנסה לקעקע את הזהות שעליה נלחמנו ונלחם".



    0 תגובות