נבחרי הציבור זועמים: "בג"ץ מוכיח כי הוא כלי פוליטי לניגוח היהדות"

    איתי גדסי No Comments on נבחרי הציבור זועמים: "בג"ץ מוכיח כי הוא כלי פוליטי לניגוח היהדות"

    זעם רב במערכת הפוליטית על פסיקת בג"ץ שמסכן את דמותה של המדינה היהודית לאור ההכרה בגיורי הרפורמים שאינם מוכרים כחלק מהיהדות כלל. ח"כ אשר: "מדובר בהתערבות בוטה במערכת הבחירות לצורך הזנת הקמפיינים של צד מאוד מסוים במפה הפוליטית. אין פוליטיקאים גדולים יותר משופטי בג"ץ"

    ראשי הסיעות החרדיות עם נתניהו
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במערכת הפוליטית ובעולם היהודי זועמים היום על החלטת בג"ץ להכיר בגיורי הרפורמים והקונסרבטיבים שלא מוכרים כחלק מהעם היהודי האמוני. יו"ר ש"ס דרעי התחייב לחוקק את החוק הראשון שיסדיר את חוק השבות רק לאלו שעברו גיור אורתודכסי על פי ההלכה היהודית.

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "3000 שנה עם ישראל הלך לאורם של חכמי ישראל בשאלת מיהו יהודי ואף בית משפט לא ישנה את זה. בית המשפט לא מפספס שום הזדמנות לפגוע בקדושת כרם ישראל. כל פעם מחדש, האקטיביזם השיפוטי שמשתלט על חיינו, גורע עוד משהו מצביונה היהודי של המדינה".

    מיכאלי הבהיר, "אין לרפורמים דריסת רגל במדינת ישראל, כי גם הציבור החילוני לא קונה את הסחורה שלהם. בג"ץ הוא הגוף היחיד במדינה שלצערנו מכיר בהם. בכנסת הבאה ש"ס תעגן בחקיקה את מעמד הרבנות הראשית, כגוף היחיד שיוסמך להכיר בגיורים במדינת ישראל".

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר אמר על 'בג"ץ הגיורים': "פרסום ההחלטה בעת הזו היא התערבות בוטה במערכת הבחירות לצורך הזנת הקמפיינים של צד מאוד מסוים במפה הפוליטית. אין פוליטיקאים גדולים יותר משופטי בג"ץ, הגיע הזמן לצמצום האקטביזם של ביהמ"ש בקביעת סדר היום במדינת ישראל".

    סגן השר אורי מקלב על פסיקת הבג"ץ בעניין הגיורים: "הבג"ץ מוכיח שוב כי הוא כלי פוליטי המנגח פעם אחר פעם את היהדות בהחלטות שערוריתיות ופוגע בתורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, אנו לא חיים מפי שופטי הבג"ץ אלא על פי תורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, שופטי הבג"ץ פוגעים בייחוס של העם היהודי כולו ופורצים פרצות חמורות בכרם ישראל".

    הציונות הדתית מסרו בתגובה לפסיקת בג"צ על הכרה בגיורים הרפורמים: "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג״צ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל ע״מ להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

    עוד נמסר, "בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג״צ על הזהות של מדינת ישראל".

    מימינה נמסר בתגובה להחלטת בג"צ: "פעם נוספת בג"צ מתערב בהחלטות הממשלה ושוכח את תפקידו. ההכרה של מדינת ישראל בגיור תיקבע על ידי נציגי העם שנבחרו באופן דמוקרטי, ולא על ידי משפטנים".

    מארגון בצלמו נמסר: בג"ץ פוגע בנכים ועוזר לגויים. רק השבוע קבע בית המשפט שנכים לא יצורפו לדיון על הנגשת מערת המכפלה כי אין להם שום קשר לעניין. אותו מערכת המשפט קבעה שגיורים רפורמים מוכרים. זה מערכת שמתאכזרת לרחמנים ומרחמת על מחבלים באופן קבוע".

    עוד נמסר: "יודעים כל אזרחי ישראל שצדק לא יוצא לעולם ממערכת המשפט הישראלית. נמשיך לפעול שכנסת ישראל תרוקן את סמכויות הגוף הנלוז הזה שפוגע בכל חלקה טובה הורס ולעולם איננו מביא צדק לאזרחי ישראל כי אם לכל עוכרי ישראל, מחבלים ומסתננים".



    0 תגובות