מדינת כל אזרחיה • בג"ץ בפסק דרמטי: מכירים בגיורי הרפורמים והקונסרבטיבים

    ישראל רובין No Comments on מדינת כל אזרחיה • בג"ץ בפסק דרמטי: מכירים בגיורי הרפורמים והקונסרבטיבים

    לראשונה בתולדות המדינה היהודית, בג"ץ מכיר בגיורים הנערכים בקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארץ, לעניין חוק השבות | מרן הראש"ל הגר"י יוסף אמר בתגובה, "מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים ׳גיור׳ אינו אלא זיוף של היהדות שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל" | הגר"ד לאו: "במה ישראל היא מדינה יהודית כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל?"

    בג"צ צילום: פלאש90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה: ביהמ"ש העליון בהרכב בראשות הנשיאה חיות הכיר היום (שני) לראשונה בתולדות המדינה, בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים הנערכים בארץ הנוגדים את הלכות התורה כגיורים רשמיים שעל מדינת ישראל להכיר בהם לעניין חוק השבות. לפי החלטת ביהמ"ש – לראשונה מי שעברו גיור רפורמי או קונסרבטיבי יוכרו כיהודים מבחינת חוק השבות. דבר שיביא לכניסתם של מאות אלפי גויים לתוך מדינת ישראל ולהתבוללות ענק בתוך מדינת היהודים.

    הנשיאה חיות כתבה בפסק הדין: "הקהילות הלא-אורתודוכסיות שבהן התגיירו העותרים שבפנינו הן קהילות מבוססות בישראל, והן בעלות זהות יהודית משותפת וידועה ומסגרות קבועות של ניהול קהילתי. הליך הגיור בהן נעשה על ידי גוף דתי שהוסמך לכך בקהילה שאותה הוא משרת, בהתאם לאמות-מידה קבועות, ולאחר שקדם לו הליך הכנה ולמידה משמעותי".

    עוד הוסיפה הנשיאה חיות: "קהילות אלו, כפי שכבר נפסק, הן "חלק מהזרמים המרכזיים של היהדות בעולם", והמדינה עצמה הכירה זה מכבר בגיורים שעורכות קהילות אלה בחו"ל לעניין חוק השבות. משבפנינו לכל הדעות "קהילה יהודית מוכרת", וכל עוד לא קבע המחוקק אחרת, אין כל טעם מבורר שלא להכיר כיהודים לעניין חוק השבות במי שהתגיירו, כמו העותרים, בקהילות הלא-אורתודוכסיות הללו בישראל".

    הרב הראשי לישראל מרן הראש"ל הגר"י יוסף אמר לאחר הפסק הדרמטי: "החלטת בית המשפט העליון מצערת מאוד ופוגעת באופן חמור בשלמות עם ישראל, בית המשפט גם דחה את הבקשות להמתין עם הכרעתו עד לחקיקת החוק".

    מרן הבהיר כי "מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים ׳גיור׳ אינו אלא זיוף של היהדות שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל. יש לצפות מאנשי הציבור לפעול לתיקון מהיר בחקיקה של המצב ויפה שעה אחת קודם".

    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגר״ד לאו אמר: "מי שהתגיירו בגיור רפורמי ודומיו אינם יהודים, שום החלטת בג״צ כזו או אחרת לא תשנה את העובדה הזו. יש להצר על כך שבית המשפט בהחלטתו מאשר את הצפת מדינת ישראל בעולים אשר בינם לבין היהדות אין דבר. כל אחד מאזרחי ישראל צריך לשאול את עצמו בערב עצוב זה, במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל".

    יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי הגיבל פסק הדין הדרמטי ואמר: "החלטת בגץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל".

    פסק הדין: תקציר גיור 05110130.V95 גיור שות

     

     



    0 תגובות