הממשלה אישרה: יוענק אות לחיילי צה"ל שהשתתפו במערכה בדרום לבנון

    קובי פינקלר No Comments on הממשלה אישרה: יוענק אות לחיילי צה"ל שהשתתפו במערכה בדרום לבנון

    שר הביטחון גנץ בירך על ההחלטה ואמר: "כמי שהיה החייל האחרון שיצא מלבנון – אני מרגיש היום זכות גדולה להעניק הכרה לאלפי לוחמים ואחים לנשק. כאלו ששבו הביתה, וכאלו שלא"

    כוח צה"ל בימי המערכה דאז בדרום לבנון צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה את הצעת ההחלטה שהניח שר הביטחון, בני גנץ, לפיה תאושר הענקת אותות מערכה לחיילי צה"ל ולאנשי צד"ל על השתתפותם במערכה ברצועת הביטחון בלבנון, מספטמבר 1982 ועד מאי 2000.

    בתוך כך אושרה על ידי הממשלה לקידום הצעת חוק אנשי צבא דרום לבנון ומשפחותיהם (תיקון), התשפ"א-2021, שהוגשה על ידי שר הביטחון גנץ ותאפשר להעניק את אות המערכה לאנשי צד"ל על השתתפותם במערכה.

    הענקת אות המערכה לחיילי צה"ל תיעשה מכוח סעיף 7 לחוק העיטורים בצבא הגנה לישראל, התש"ל-1970.

    שר הביטחון גנץ בירך על ההחלטה ואמר: "כמי שהיה החייל האחרון שיצא מלבנון – אני מרגיש היום זכות גדולה להעניק הכרה לאלפי לוחמים ואחים לנשק. כאלו ששבו הביתה, וכאלו שלא. הענקת האות היא גם מסר סמלי ללוחמי צה"ל בהווה המכירה בחשיבות שהמדינה מוקירה לחייליה, על המסירות, על הסיכון שהם לוקחים ועל הפעילות לשמירה על ביטחון המדינה".

    שר הביטחון הוסיף, "אני מבקש להודות לרמטכ"ל כוכבי ולאגף כוח האדם שפועלים בנושא ודוחפים אותו קדימה ולמפקדי רא"ל (במיל') שאול מופז וחברי הוועדה שבחנה את מתן האות. נעשה הכל בכדי לסיים את המלאכה ולהעניק את האות בהקדם האפשרי."

    כזכור, לאור סיכום הרמטכ"ל כוכבי ושר הביטחון גנץ, הקים צה"ל בחודש יולי 2020 ועדה ציבורית בראשות הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') שאול מופז, שבחנה את האפשרות להענקת אות המערכה למשרתים בתקופת לבנון והמליצה כך.

    בחודש נובמבר האחרון קיבל שר הביטחון גנץ את המלצת הוועדה והרמטכ"ל על הענקת אות מערכה לחיילי צה"ל שלחמו בלבנון והנחה על קידום מענה גם לאנשי צד"ל.

    כיום סעיף 7 לחוק העיטורים בצבא הגנה לישראל, התש"ל-1970, מאפשר לשר הביטחון להעניק עיטורים אך ורק לחיילי צה"ל ועל כן נדרשת חקיקה בכדי להעניק את האות גם לאנשי צד"ל. הגשת הצעת ההחלטה וטיוטת הצעת החוק לאישור הממשלה תואמו ועל דעת משרד המשפטים, גם לגבי קידומה בתקופת בחירות.



    0 תגובות